۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۳۰۰۱۶۱
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم:

ثبت و ساماندهی 150 گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی قم / حضور مستمر مبلغان سبب افزایش کارآمدی فعالیت‌های تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روستا آزاد با بیان اینکه حضور مستمر مبلغان سبب افزایش کارآمدی فعالیت‌های تبلیغی می­شود، گفت: فعالیت‌های مبلغان در فضاهای تبلیغی همچون مدارس، پارک‌ها و تبلیغ در فضای مجازی باید سبب رغبت مخاطبان برای حضور در مساجد شود، زیرا کمتر اتفاق است که مخاطبان با مشاهده یک فیلم و سریال تلویزیونی تربیت دینی را کسب کنند .
حجت الاسلام سعيد روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در همایش مبلغان مؤسسه فرهنگی تبلیغی «قول سدید حق» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز 13 آبان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آرامش کنونی کشور در گرو امنیتی است که شهدا برای ما به ارمغان آورند و در سخنی دیگر فرموده‌اند که مسأله برائت از آمریکا و مبارزه با استکبار جهانی از پشتوانه قوی برخوردار است.

 

حجت الاسلام روستا آزاد بیان کرد: مبارزه با استکبار جهانی مضمون آیات قرآن کریم، سیره معصومان و مبنای انقلاب اسلامی نفی نظام سلطه و مبارزه با استکبار جهانی است و این مسأله هیچ زمانی کمرنگ نخواهد شد.

 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا» گفت: قول سدید، سخن مستند و باور درونی انسان به آن سخن است، و در روایات آمده است هر زمانی پیامبر اکرم (ص) به منبر می‌رفتند این آیه را تلاوت می‌کردند.

 

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به آیه «صْلِحْ لَکمْ أَعْمَالَکمْ وَیغْفِرْ لَکمْ ذُنُوبَکمْ وَمَن یطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِیمً» گفت: قول سدید سبب می‌شود که خداوند خطاهای عملی و کارکردی انسان را برطرف کند، گناهان انسان را ببخشد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: طبق آیات قرآن کریم قول سدید حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن بوده است، علامه طباطبایی در تفسیر این آیه آورده است که این سه گونه دعوت پیامبر به اسلام به سبب روحیه‌های مختلف مخاطبان در پذیرش دین بوده است.

 

وی با بیان این‌که موعظه به دو گونه حسنه و غیر حسنه است، گفت: سخنی که خود مبلغ از آن بهره نبرد، موعظه غیر حسنه است و موعظه حسنه سبب تأثیرگذاری مناسب در مخاطبان می‌شود.

 

حجت الاسلام روستا آزاد عنوان داشت: علاقه مردم به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به این سبب است که به سخنانی که می‌فرمایند باور دارند و مطابق آن عمل و رفتار می‌کنند.

 

 وی در بخش دیگر از سخنانش به بیان ضرورت تبلیغ دانش‌آموزی پرداخت گفت: فعالیت­های مبلغان در فضاهای تبلیغی همچون مدارس، پارک‌ها ، زندان­ها و تبلیغ در فضای مجازی باید سبب رغبت جوانان و مخاطبان برای حضور در مساجد شود.

 

 معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: کمتر اتفاق است که مخاطبان با مشاهده یک فیلم و سریال تلویزیونی تربیت دینی را کسب کنند و آنچه سبب تربیت دینی و معنوی جوانان می‌شود حضور آنان در مساجد است.

 

 وی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیش از 9 هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام کرده است که 7 هزاران از قم و 2 هزار از شهرستان اعزام شدند

 

حجت الاسلام روستا آزاد بیان کرد: به سبب اینکه طلاب و روحانیان حضور مستمر و مداوم در مناطق تبلیغی ندارند، تأثیرپذیری مخاطبان از برنامه‌های دینی کمرنگ است؛ اما حضور مستمر روحانیون در مناطق تبلیغی سبب جذب و اثرگذاری مناسب بر مردم می‌شود.

 

 وی در ادامه سخنانش به بیان ضرورت فعالیت‌های تبلیغی طلاب در مدارس آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در طول سال تحصیل مبلغان باید حضور فعال و مداوم در میان دانش آموزان داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: تردد و جابجایی مبلغان در مدارس سبب بی‌نتیجه شدن اثر تبلیغی در میان دانش آموزان می‌شود، در حالی که حضور روحانی ثابت و استمرار فعالیت تبلیغی در مدارس سبب افزایش و کارآمدی فعالیت‌های تبلیغ در میان مخاطبان خواهد شد.

 

 حجت الاسلام روستا آزاد در بخش دیگر از سخنانش اظهار کرد: برخی مبلغان به سبب کمی و کاستی که از مسؤولان فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها مشاهده می‌کنند قضاوتی نامناسبی درباره آن‌ها و حکومت دارند که این مسأله دور از واقعیت است و سبب دلسردی مردم به انقلاب اسلامی می‌شود.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: برخی‌ها بیان می‌کنند که نظام آموزشی کشور بی­اثر و بی‌فایده است، نظام آموزش حوزه با کمی و کاستی دارد، اما باید به دستاوردها و پژوهش علمی جوانان در سطح جهان نیز توجه شود و همچنین به طلاب مطالعات و پژوهش‌های علمی بسیاری که ارائه شده و فضلای با سوادی که در حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند و این که کشور در حال رشد و توسعه در زمینه‌های مختلف است.

 

حجت الاسلام روستا آزاد عنوان داشت: مبلغان باید برای مخاطبان روشن کنند که هرچند کمی و کاستی در امور اجرایی کشور وجود دارد، اما نظام اسلامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های علمی و اقتصادی به دست آورده است.

 

 وی بخش دیگر از سخنان خویش با بیان اینکه حمایت از گروه‌های تبلیغی از راهبردهای اصلی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است، گفت: 150 گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ثبت و ساماندهی شده است و این دفتر اهتمام ویژه‌ای برای حمایت‌های مادی و معنوی از این گروه‌های تبلیغی دارد./998/پ202/ف2

ارسال نظرات