۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۱۰۲
آیت الله نوری همدانی:

تبیین اهداف انقلاب و توجه به نقشه دشمنان از وظایف دانشگاهیان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: حوزه و دانشگاه جزو خواص جامعه هستند و اگر خواص جامعه درست بشوند بقیه مردم هم درست خواهند شد و شما مسؤولان دانشگاهی باید توجه داشته باشید که تربیت مقدم بر تعلیم است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با هیأت رییسه دانشگاه پیام نور قم، خاطرنشان کرد: مسأله تربیت بسیار مهم است و تربیت محصور در روح انسان نیست بلکه تربیت بدنی هم در کنار تربیت روحی با اهمیت است؛ زیرا روح برای تکامل نیاز به ابزار و مرکب دارد و اگر بدن انسان سالم نباشد روح نمی‌تواند تکامل پیدا کند.

 

وی با بیان این که هر نعمتی که خداوند به انسان داده است نیاز به نگهداری و مراقبت دارد، اظهار داشت: خود بنده اهل ورزش هستم و با این که بالای هشتاد سال دارم ولی همان نشاط و سلامتی که 50سال قبل داشتم را دارم و ممارست به ورزش نیاز به اراده و همت دارد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که نشاط و سلامت تنها در ورزش خلاصه نمی‌شود، افزود: کم خوردن و منظم خوردن تأثیر زیادی در سلامت انسان دارد زیرا بسیاری از بیمار‌ها از پرخوری و تغذیه نامناسب است.

 

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ورزش همگانی در کشور گفت: در توصیه به وزیر بهداشت هم اشاره شد که بیش از 50 درصد مریضی‌ها مربوط به ورزش نکردن مردم است و این فرهنگ نیازمند یک تصمیم جدی و فرهنگ سازی وسیع است و با گفتن یک نفر عملی نخواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه در رابطه با دانشگاه پیام نور گفت: حوزه و دانشگاه جزو خواص جامعه هستند و اگر خواص جامعه درست بشوند بقیه مردم هم درست خواهند شد و شما مسؤولان دانشگاهی باید توجه داشته باشید که تربیت مقدم بر تعلیم است و زنده کردن روح تدین و روشن کردن راه و هدف انقلاب و توجه به نقشه دشمنان از وظایف شما است.

 

وی با اشاره به آثار امام خمینی(ره) به شناخت امام از طریق آثار ایشان تأکید کرد  افزود: کسی که توانست در مقابل کل مستکبران عالم بایستد و به کل مستضعفان امید بدهد کار بسیار بزرگی کرده است و این وظیفه ما است که زمان خود را بشناسیم و وظیفه خود را بر اساس نیاز آن زمان تنظیم کنیم./843/پ202/ش

ارسال نظرات