۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۸۹۸۱
دکترای علوم سیاسی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش شیعیان برای گسترش فرهنگ دینی به سراسر منطقه/ عده‌ای به دنبال تهی کردن اسلام از درون هستند

خبرگزاری رسا ـ دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطباییبا بیان این که باید تلاش کنیم تا فرهنگ دینی مان از مرز های کشور به بیرون و سراسر منطقه مبادله شود، گفت: امروز کشورهای منطقه برای جلوگیری از گسترش تشیع به دغدغه افتاده‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری باید با تدبر از این پیچ حساس تاریخی عبور کرد.
فرهنگ ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، مهدی بشارت، دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، امشب در تالار ابن سینا با بیان این که هیچ روزی همانند عاشورا و هیچ صحرایی همانند کربلا تکرار نخواهد شد، اظهار کرد: هدفی که امام حسین(ع) به دنبال آن بودند، باید در هر زمانی پیگیری شود و همه مردم باید درباره نقش عوام وخواص در قیام عاشورا آگاه باشند.


دکترای علوم سیاسی ادامه داد: در زمان امام حسین(ع) عوام با بی تفاوتی حادثه عاشورا را رقم زدند زیرا که  برای آنها مهم نبود چه کسی در رأس حکومت بنشیند و نسبت به همه وقایع بی تفاوت بودند، در حقیقت این بی تفاوتی به شکل گیری حاکمیت ظالم کمک کرد، امروز نیز نظامی داریم که بر مبنای اسلام و با آموزه های شیعی شکل گرفته است.


وی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی همانند صدر اسلام با یک آرمان بلند به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنرانی خود اشاره کردند که  عده ای از جامعه نسبت به وقایع و مسائل بی تفاوت هستند و ما با بی تفاوت ها کاری نداریم،  امروز نیز همین بی خیال ها برایشان تفاوتی ندارد، برجام پذیرفته شود و یا نشود.


بشارت با اشاره به تحرکات وزارت کشور در امور سیاست خارجه خاطر نشان کرد: مذاکره با آمریکا و اتفاقاتی که امروز در عرصه سیاسی کشور انجام می شود، به خصوص رفتار های سیاست خارجه و دست دادن با مقامات غربی حساسیتی را ایجاد می کند و اگر این حساسیت نسبت به وقایع از دست رفت، نوعی بحران ایجاد می شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا جامعه ما به جامعه جاهلی و بلای زمان حضرت رسول(ص) مبتلا نشود.


دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: این که مقام معظم رهبری  مسائل هسته ای را به کارگزاران و مردم گوشزد می کنند، به این سبب است که ایشان به عنوان یک مقام بلند پایه که در راس نظام اسلامی هستند، کاملا نسبت به مسائل سیاسی اشراف دارند و تحرکاتی را مشاهده می کنند که زنگ خطری برای جامعه اسلامی است زیرا عده ای به دنبال این هستند که اسلام را از اسلامیت آن تهی کنند.


بشارت با بیان این که  نباید بگذاریم جامعه ما به سمتی برود که از اسلام تنها نام آن باقی بماند، تصریح کرد:  بر مبنای اصول اساسی اسلام و انقلاب نباید مبارزه فساد و فقر به فراموشی سپرده شوند، در زمان قیام امام بی بصیرتی خواص سبب شد تا آنان نتوانند با آگاهی و بصیرت رفتار کنند و روحیه نفاق طلبی که در زمان امام حسین وجود داشت، عامل ضلالت تعدادی از آنان بود.


وی افزود: زمانی که امام حرکت خود را اغاز کرد، عده ای که توسط اسلام به جایگاه و مقام رسیده بود، به همه اصول پشت کردند، امروز جامعه ما به همین وضعیت مبتلا شده است   و عده ای از بزرگان انقلاب که مجاهدت هایی داشتند، احساس می کنند که امروز می توانند بر اسب قدرت سوار شوند و به دنبال سهم خود از انقلاب هستند و در رفتار ها، حرکت و منش آن ها می بینیم منافع خودشان را بر اصول دین تقدم می دهند.


 دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت پیگیری انقلاب برای عدم انحراف به باطل و خیانت کاری خاطر نشان کرد:  باید تلاش کنیم تا دنیا طلبی خواص گسترش پیدا نکند زیرا که   ائمه اطهار(ع)  1400 سال برای انقلاب اسلامی تلاش کردند و این مسیر به راحتی برچیده نخواهد شد؛ در حقیقت انقلاب حادثه بیهوده نبود و تلاش های ائمه اطهار از گریه و دعای امام سجاد تا درس و بحث امامان  همه در جهت پذیرش حکومت صالحان بوده است.


بشارت با اشاره به زمینه سازی حکومت حضرت حجت تاکید کرد: ظهور حضرت حجت و برپایی حکومت صالحان  وعده خداوند متعال است و برای ظهور حضرت حجت و قیام ایشان برای عدل و عدالت الهی باید زمینه سازی کنیم.


وی با بیان این که کتاب عقل سرخ، نوشته رحیم پور ازغدی، به بررسی درسهای قیام عاشورا و نقش عوام و خواص در شکل گیری این قیام پرداخته است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا نسل شیعه و فرهنگ دینی مان از مرز های کشور به بیرون و اقصی نقاط منطقه مبادله شود، کشور های منطقه امروز برای جلوگیری از گسترش تشیع به دغدغه افتاده اند و به تعبیر مقام معظم رهبری باید با تدبر از این پیچ حساس تاریخی عبور کرد./864/202/ب2

ارسال نظرات