۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۷۴۰
نویسنده و مبلغ حوزوی:

کم‌توجهی به علم‌آموزی آفت عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و مبلغ حوزوی با انتقاد از ترویج بسیار شبکه‌های اجتماعی و ماهواره در جامعه، گفت: در روضه‌ها مسأله شرعی و احکام گفته نمی‌شود.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محسن کتابچی نویسنده و پژوهشگر حوزوی یکشنبه شب در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه دهر، گفت: ما نمی‌دانیم چه کسانی در آینده می‌آیند، همان طور که پدران ما نمی‌دانستند که آیندگان چه کسانی هستند، البته خداوند با علم خودش می‌داند که چه کسانی از ابتدا اهل بهشت و اهل جهنم هستند.

 

وی با اشاره به آیه « هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنسَانِ حِینٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُن شَیْئًا مَّذْکُورًا »‌ خاطرنشان کرد: انسان اگر مراحل خلقت خود را بررسی کند، در می‌یابد که چیز قابل ذکری نبوده است، یکی از میلیون‌ها اسپرم توانسته در رحم مادر به نطفه تبدیل شود.

 

این نویسنده و مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: اگر انسان به مراحل شکل‌گیری خلقت خود بنگرد و ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌ها و حکمت خداوند را دریابد به الطاف و رحمت‌های خداوند معتقد می‌شود و به درگاه خداوند می‌گوید خدا تو از همان ابتدا به من لطف کردی، اکنون نیز این لطفت را ادامه بده.

 

وی بیان کرد: هر کس به این دنیا بیاید و فلسفه زندگی را نفهمد از او یاد نمی‌شود، باید فلسفه و هدف از این زندگی را دربیابیم و در راه علم‌ تلاش کنیم، اگر بخواهیم نام ما در دنیا باقی بماند باید چیزی از خود در این دنیا به یادگار بگذاریم، در حدیث است که علما باقی هستند تا زمانی که دنیا باقی است.

 

حجت‌الاسلام کتابچی با انتقاد از وضعیت مطالعه در جامعه خاطرنشان کرد: تعداد کمی از افراد جامعه اهل مطالعه هستند و با خود دفترچه یادداشت همراه می‌برند، دانش‌آموزان کتاب‌های خودشان را نگاه نمی‌دارند و این خود نوعی کفران نعمت است، عزاداری‌ها به جای خود اما متأسفانه در روضه‌هایمان مسأله و احکام گفته نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: با رواج شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها وضعیت بدتر هم می‌شود،‌ جوانان امروز نسبت به جوانان گذشته از نظر تهذیب و اخلاق افت کرده‌اند،‌ همه چیز زندگیشان موبایل‌ شده و حتی در هنگام غذاخوردن موبایل از دستشان نمی‌افتد، باید این خلاءهای روحی را به گونه‌ای پر کنند و به همین دلیل جوانان نیاز به بازگشت به اخلاق و معنویت دارند./914/202/ب3

ارسال نظرات