قیام امام حسین علت مبقیه دین است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه امروز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع طلاب در خصوص موارد وجوب تقیه اظهار داشت: اگر جان انسان در راه ضربه زدن به دشمن به خطر افتاد، باید تقیه کند و تقیه با نفاق متفاوت است و برای حفظ جان افراد، واجب است.
حجت الاسلام فتحی ادامه داد: اسلام برای سلامتی جسم انسان ها بسیار ارزش قائل است، حال سؤالی پیش می آید که چرا سیدالشهدا (ع) با اینکه به خطرات بسیاری که جان خود و خانواده اش را تهدید می کرد، باز به سمت کربلا حرکت کرد و جان خود و خانواده اش را در راه اسلام فدا کرد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه ابراز داشت: ائمه اطهار علیهم السلام هیچ گاه طالب جنگ نبوده و آغازگر جنگ نبودند بلکه از خود دفاع می کردند، قضیه کربلا نیز مصداق همین است و امام حسین (ع) به کربلا رفت تا انسان تربیت کند.
وی افزود: امام حسین (ع) یا باید به فکر حفظ جان خود بود و حفظ جان خود را مقدم می شمرد و یا اینکه خود را به خطر انداخته و در مقابل آن، خطری بزرگ تر که اسلام را تهدید می کرد را دفع می کرد زیرا یزید پرده حیا را دریده بود و اسلام را به سخره گرفته بود.
حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) میان دو راه حفظ جان خود و خانواده اش و حفظ دین اسلام، راه دوم را برگزید زیرا حفظ اسلام را مقدم بر حفظ جان خود می دانست.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در خصوص حضور خانواده سیدالشهدا در کربلا، بیان داشت: اگر حضرت زینب (س) و کاروان اسرا در کربلا حضور نداشتند قطعا واقعه کربلا به فراموشی سپرده می شد و چنین روشنگری هایی برای مردم صورت نمی گرفت و حتی دشمنان اسلام واقعه کربلا را به هر صورتی تفسیر می کردند، اما حضور خانواده و عزیزان امام حسین (ع) در صحنه کربلا موجب نقل حقیقت این حادثه برای جهان اسلام شد و حقیقت واقعه عظیم کربلا را در ذهن مردم ماندگار کرد.
وی در پایان گفت: دشمنان اسلام از امام حسین (ع) سیلی خورده و کینه به دل دارند و سعی در تحریف واقعه عاشورا دارند و به هر روشی سعی می کنند اقدامات امام حسین (ع) را باطل جلوه دهند در صورتی که امام حسین (ع) موجب ماندگاری و تداوم اسلام شد./857/202/ب3