۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۵۸۷۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا:

ماه محرم بهترین زمان برای احیای فرائض و سنن فراموش شده الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: برپایی مجالس عزاداری در ماه محرم از با ارزش ترین شعائر دینی ما و بهترین زمان برای احیای فرائض و سنن فراموش شده الهی است.
حجت الاسلام ابراهيمي  رييس اداره اوقاف شهرضا

حجت الاسلام رضا ابراهیمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه مجالس عزاداری ماه محرم عنوان کرد: محرم نماد تشیع، رمز غلبه بر تهاجمات فرهنگی و از اسباب و نزول برکات الهی بر جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه افزود: گرایش روز افزون مردم به امام حسین(ع) و محبتی که خداوند از ناحیه ایشان در قلوب مؤمنان ایجاد کرده است، یکی از آیات محکمه الهی و از نشانه های عظمت ایشان به درگاه خداوند است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود خبر از برگزاری طرح های مختلف فرهنگی در بقاع متبرکه این شهرستان در ماه محرم داد و افزود: یکی از این برنامه ها، طرح بصیرت عاشورایی است که در 6 امامزاده شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی امامزاده شاهرضا را کانون اصلی برگزاری برنامه های این اداره برشمرد و تصریح کرد: برنامه های متنوعی در این مکان مقدس برگزار می شود که برپایی خیمه معرفت و پرسش و پاسخ مذهبی از جمله آن ها است.

 

وی همچنین خبر از اعزام مبلغین مذهبی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه به مناطق شهری و روستایی شهرضا داد و افزود: یکی از مهم ترین برنامه های این مبلغان در این ایام، برپایی جلسات پرسش و پاسخ و جواب دادن به شبهات مردم به ویژه نسل جوان است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا مدت اجرای طرح بصیرت عاشورایی را 2 ماه و در طول ماه های محرم و صفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از نیات واقفان، وقف برای روضه خوانی حضرت ابا عبدالله بوده است، در 18 مسجد سطح شهرستان، با برپایی مجالسی، به این نیت واقفان نیز عمل می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اتمام مراحل ابتدایی برقراری اتصال فیبر نوری امامزاده شاهرضا، در صورت تکمیل زیر ساخت های لازم، عزاداری هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا در این مکان، به صورت زنده و مستقیم از صدا و سیما پخش می شود.

 

وی در پایان، گفت: برپایی مجالس عزاداری در ماه محرم از با ارزش ترین شعائر دینی ما و از بهترین زمان ها برای احیای فرائض و سنن فراموش شده الهی است./868/302/ب3

ارسال نظرات