۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۹۵۳۷۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

حضرت مسلم در لحظه مرگ هم تسبیح خدا را می‌گفتند/ ضعف در ایمان مردم کوفه سبب دوری آنها از ولایت شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: مردم باید از تاریخ عبرت و حوادث کوفه را تحلیل کنند و بدانند که تنها گذاشتن امام و ضعف در ایمان سبب شد که زیر چکمه‌های ابن زیاد له شوند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به محبت حضرت مسلم(ع) به امام حسین(ع) گفت: حضرت مسلم(ع) مورد اعتماد امام حسین(ع) بودند و زمانی که مردم کوفه هزاران نامه برای امام فرستادند ایشان برای اطمینان از عهد و پیمان کوفیان حضرت مسلم(ع) را به عنوان نایب خود به کوفه فرستادند.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) بین تمام یاران و صحابه خود حضرت مسلم(ع) را به عنوان سفیر خود به کوفه فرستادند تا از کوفیان بیعت بگیرند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه با بیان این‌که حضرت مسلم(ع) تا لحظه مرگ از ولایت حمایت کردند ابراز کرد: با توجه به این‌که کوفیان حضرت مسلم(ع) را تنها گذاشتند اما حضرت دست از رسالت خود برنداشتند.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: حضرت مسلم(ع) با شجاعت با سربازان ابن زیاد جنگیدند و زمانی که دشمنان از دستگیری ایشان ناامید شدند با مکر و حیله حضرت را در دام انداختند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخن حضرت مسلم(ع) در کوفه خاطر نشان کرد: قسم خورده‌ام که آزاد مرد بمیرم اگرچه مرگ سخت است.

 

حضرت مسلم(ع) در لحظه مرگ هم تسبیح خدا را می‌گفتند

وی با بیان این‌که حضرت مسلم(ع) در لحظه مرگ هم تسبیح خدا را می‌گفتند، اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها و جنگ‌های حضرت مسلم(ع) برای حمایت از ولایت و دین خدا بود.

 

ضعف در ایمان مردم کوفه باعث دوری آنها از ولایت شد

معاون تهذیب حوزه علمیه عوامل خیانت مردم کوفه را ضعف در ایمان آنها دانست و بیان داشت: مردم کوفه در ایمان خود ثابت قدم نبودند و نظام قبیله‌ای در کوفه حاکم بود.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که مردم کوفه از ابن زیاد وحشت داشتند تصریح کرد: زمانی که ابن زیاد وارد کوفه شد روسای قبایل را به حضور خواست و آنها را تطمیع و تهدید کرد.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: ابن زیاد با دروغ و شایعه این‌که لشگر شام به سمت کوفه در راه است مردم را ترساند و مردم کوفه از ترس لشگر شام دست از حمایت امام حسین(ع) برداشتند.

 

وی در ادامه بیان داشت: مردم باید از تاریخ عبرت و حوادث کوفه را تحلیل کنند که تنها گذاشتن امام و ضعف در ایمان باعث شد که زیر چکمه‌های ابن زیاد له شوند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه با بیان این‌که مردم کوفه زیر پرچم ظالمان کوفه بودند و این باعث خواری و زلت آنها شد ابراز کرد: ما نباید زیر پرچم صهیونیست‌ها، آمریکا و دولتهای مکار برویم و موظفیم با آنها مبارزه کنیم تا در دام ابن زیادهای زمان نیفتیم.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: داعشی‌ها پلیدتر از خوارج هستند و ما باید از تاریخ گذشتگان درس بگیریم و با بصیرت قدم برداریم./838/302/ب3

ارسال نظرات