۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۱۷۵۶

چند خبر کوتاه از مشهدالرضا

خبرگزاری رسا ـ صدور بیانیه تیپ امام صادق در واکنش به حادثه منا، برگزاری بزرگداشت آیت الله خزعلی همزمان با عید غدیر، برگزاری مراسم شکرانه جشن‌های دهه کرامت و تجلیل از آتش نشانان حرم رضوی همزمان با روز آتش‌نشانی از عناوین اخبار کوتاه مشهدالرضا است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،همایش «خانواده رضوی، ولایت مداران ایثار و شجاعت علوی» از سوی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس و ایام خجسته ولایت و امامت، همایش بزرگ خانواده رضوی با عنوان «خانواده رضوی، ولایت مداران ایثار و شجاعت علوی(ع)» پنجم مهرماه با حضور خانواده کارکنان حوزه معاونت اماکن متبرکه و شرکت چاپ و نشر آستان قدس رضوی در سالن همایش های این مرکز برگزار شد.

 

پخش صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، سخنرانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی،  پخش نماهنگ ویژه، اهدای بسته های فرهنگی، قرعه کشی و اهدای جوایز از جمله برنامه های این همایش بود.

 

برگزاری مراسم شکرانه جشن های دهه کرامت

با عنایت به پایان یافتن جشن ها و برنامه های دهه کرامت رضوی و اجرای شکوهمند این برنامه ها، مقرر است مراسم شکرانه ای با حضور جمعی از مدیران آستان قدس رضوی و مسئولان و متولیان برگزاری این برنامه ها برگزار شود.

 

این مراسم همزمان با شب عید غدیر پنج شنبه نهم ماه ساعت 18 تا 21  در سالن همایش های مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

برگزاری بزرگداشت آیت الله خزعلی همزمان با عید غدیر

همزمان با شب عید سعید غدیر خم مراسم جشن ویژه ای همراه با بزرگداشت عالم جلیل القدر و پرچم دار فقید غدیر حضرت آیت الله خزعلی در سالن شهدای گلشهر مشهد، واقع در بزرگراه شهید نظر نژاد 66برگزار می شود.

 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر و مدیحه سرایی سید مجید بنی فاطمه از جمله برنامه های این مراسم است.

 

تشرف700 نفر از کانون ناشنوایان به حرم رضوی

همزمان با روز جهانی ناشنوایان 700 نفر از کانون ناشنوایان استان خراسان رضوی به بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می‌شوند.

 

به مناسبت نهم مهرماه که روز جهانی ناشنوایان است، با همکاری آستان قدس رضوی و براساس هماهنگی های به عمل آمده با کانون ناشنوایان استان خراسان رضوی تعداد 700 نفر از ناشنوایان مراکز استثنایی به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوند.

 

این گروه از ناشنوایان با حضور در حرم مطهر رضوی از برنامه های ویژه ای که از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است، بهره مند می شوند.

 

لازم به ذکر است؛ آستان قدس رضوی در مناسبت‌های مختلف زمینه حضور گروه ها و اقشار مختلف جامعه را در حرم مطهر رضوی فراهم می‌کند.

 

صدور بیانیه تیپ امام صادق در واکنش به حادثه منا

تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع): از تمامی اندیشمندان و سران کشور های اسلامی می خواهیم در پی چاره ای برای اداره ی بیت الله باشند تا دست این جرثومه های فساد که تنها مانع وحدت امت اسلام نیز هستند از جامعه بزرگ اسلامی کوتاه شود.

 

تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع)  سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی در واکنش به حادثه منا بیانیه ای صادر کرد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:  انا لله وَاِنا اِلَیهِ راجِعُون 

”ومن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِراً إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غفُوراًرَحیماً”

 

اگر میخواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلید داران کنونی کعبه لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کاری از دستشان بر نمی آید ، بدین خوبی نمی توانستیم بیان کنیم.

 

امام خمینی(ره) صحیفه جلد 20 ص 351

واقعه خون بار و تأثر برانگیز منا و کشته شدن بیش از هزارو سیصد مسلمان در سرزمین وحی، بار دیگر ماهیت شیطانی دولت آل سعود، این میزبان نانجیب را به تصویر کشید. حکام خونخوار و عروسک های دست گردان استکبارکه پایه های سست حکومتشان برخون بیگناهان بنا شده است و همچون حیوانی درنده با استشمام بوی خون ، خوی درندگی شان بیشتر می شود، از پشتیبانی تروریست های وحشی امثال داعش در سوریه و عراق و خونریزی های مستقیم کودکان و زنان مظلوم یمن اقناع نشده  و این بار از در بی کفایتی و بی تدبیری به پایمال کردن ضیوف الرحمان در حرم امن الهی روی آوردند تا ثابت کنند که نه تنها در اداره ی کشورشان وابسته به استکبار هستند که حتی ازکمترین توان در برنامه ریزی و اداره ی اجرای مناسک حج برخوردار نیستند و آنچه برایشان مهم است شکم بارگی و عیش و نوش است و میزبانی از میهمانان حضرت رب برایشان فقط بهانه ای است که بر جهان فخر بفروشند و بساط عیش و طربشان برپا باشد وگرنه آنچه برایشان بی اهمیت است جان مسلمانان بی گناه است.

 

درایام حجّ ، مسلمانان شاهد سلسله حوادث تلخی بودندکه بیانگر بی کفایتی پادشاهان بی عرضه ی  عربستان سعودی بود ونشان ازضعف آنها دربرنامه ریزی وناتوانی دراجرای مناسب انجام مناسک حجّ دارد.

 

ما طلاب بسیجی سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی، این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم و نائب برحقش، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تسلیت عرض می نماییم و  همراه با خانواده های داغدیده در ماتم جان باختگان این واقعه ی اسفبار به سوگ می نشینیم و از خداوند متعال برای بازماندگان درخواست صبر و برای مصدومان و آسیب دیدگان، سلامت و تندرستی مسئلت می نماییم واز آنجا که مسئولیت حفظ جان حجاج و زائران حرم الهی مستقیما به عهده دولت عربستان بوده و در این حادثه غمبار که موجب جان باختن صدها نفر زائر بیت الله الحرام و آسیب دیدن بیش از 2000 هزار نفر گردید دولت آن کشور را مقصر میدانیم وخواستار پیگیرى جدی برای احقاق حق این عزیزان ازطرف مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

از آنجا که این بار اول نیست که سرزمین حجاز شاهد چنین فاجعه ی دردناک و خونینی می باشد و در دوره های گذشته نیز عدم مدیریت حاکمان عربستان موجب جریحه دار شدن قلوب مسلمین شده و هزاران زائر حرم الهی به خاک و خون کشیده شده اند، از تمامی اندیشمندان و سران کشور های اسلامی می خواهیم در پی چاره ای برای اداره ی بیت الله باشند تا دست این جرثومه های فساد که تنها مانع وحدت امت اسلام نیز هستند از جامعه بزرگ اسلامی کوتاه شود.

 

تجلیل از آتش نشانان حرم رضوی همزمان با روز آتش نشانی

به مناسبت روز آتش نشانی از آتش نشانان حرم مطهر رضوی با حضور جمعی از معاونان و مدیران آستان قدس رضوی و مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد طی مراسمی تجلیل شد.

 

این مراسم امروز چهارشنبه هشتم مهرماه ساعت 8:30 تا 11 در سالن همایش های نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی واقع در پارکینگ شماره یک و یا جنب ورودی باب الجواد(ع) حرم رضوی برگزار شد.

 

تجلیل از سالمندان مددجو در حرم رضوی

در سالروز میلاد با سعادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن روز جهانی سالمند، همایش «تجلیل از سالمندان مددجو» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

این همایش با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و محسن مسعودیان ‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در رواق شیخ حرعاملی برگزار شد.

 

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از شش میلیون جمعیت سالمند در کشور وجود دارد که یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.


یادآور می شود، در این همایش  که بیش از 200 سالمند مددجو حضور پیدا کردند از 29 سالمند که در زمینه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند، تقدیر شد./1308/ 203/ب2

ارسال نظرات