۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۰۸۰۷
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی:

بی کفایتی مدیران آل سعود امت اسلامی را عزادار کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در حرم رضوی گفت: خدمت به زائران یکی از نعمت ها و الطاف الهی است، اما متأسفانه حجاج و زائران بیت الله الحرام نه تنها مورد تکریم قرار نگرفتند بلکه بی کفایتی مدیران آل سعود امت اسلامی را عزادار کرد.
حجت الاسلام محمدباقر گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر گرایلی، مدیر گروه حقوق مجتمع آموزش عالی مشهد عصر امروز در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی با تأکید بر قدردانی نعمت های الهی اظهار کرد: یکی از نعمت های الهی خدمت به زائر است هرکسی به زیارت پیامبر(ص)، خانه خدا، امام رضا(ع) مشرف می شود وظیفه اطرافیان است که به آن ها خدمت کند.

 

وی تصریح کرد: خادم امام رضا(ع) وقتی زائر به حرم مشرف می شود باید به نیابت امام رضا باید به او سلام کند و احترامش کند.

 

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی افزود: تکریم زائر از سوی خدا نیز مورد تأکید گرفته است و در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرموده است: هر مسلمانی که به زیارت و دیدنت آمد در درجه اول باید سلامش کنی و دوم هر کسی که به زیارت تو نائل شود خودم غرق رحمتش می کنم».

 

حجت الاسلام گرایلی بیان کرد: حج روزی بنده است، همانطور که در دعای ماه رمضان می خوانیم« اَللّـهُمَّ ارْزُقْنی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرامِ ...: خدایا زیارت خانه‌ات بیت الحرام را روزیم بگردان...».

 

وی با اشاره به فاجعه کشته شدن حجاج خاطرنشان کرد: هر کسی که در مسیر حج از دنیا رود فردای قیامت از مشکلات صحرای محشر نجات پیدا می کند و لبیک گویان در آن جا حاضر می شود ولی با کشته شدن زائران بیت الله در چنان وضع فجیعی امت اسلامی امروز عزادار شد.

 

مدیر گروه حقوق مجتمع آموزش عالی مشهد ابراز کرد: بی کفایتی مدیران آل سعود و خادمان زائران بیت الله الحرام قابل قبول نیست که دو هزار نفر بمیرند و چنین توجیح کنند که بر اساس ازدحام جمعیت، شلوغی و هل دادن همدیگر مرده اند و به راحتی از آن بگذرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر مبنای آیات الهی شکر نعمت های الهی باعث زیاد شدن آن اما کفران نعمت سبب مجازات و توبیخ انسان می شود اما کمترین وظیفه ما در قبال نعمت های الهی طبق فرموده امیرمؤمنان علی(ع) این است که نعمت های خدا را در راه گناه صرف نکنیم.

 

حجت الاسلام گرایلی افزود: نعمت های خدا از آن جا که بسیارند، قابل شمارش نیست و از طرفی بعضی نعمت ها برای ما شناخته شده نیستند؛ اعضا و جوارح، همسر، پدر و مادر، اسلام و شیعه بودن ما از جمله نعمت هایی است که به ما عنایت شده است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره مسؤولیت ما در برابر تمام اعضا و جوارح اظهار کرد: نعمت بیان و زبان مورد سفارش قرآن است؛ زبان می تواند انسان را سعادتمند کند یا به قعر جهنم ببردف بنا به روایتی «مراقبت زبانت باشد؛ زبان هیکلش کوچک اما گناهان بزرگی مرتکبی می شود»./1308/202/ب2

ارسال نظرات