۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۰۱۲۹
در بنیاد غدیر صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت

خبرگزاری رسا ـ بنیاد الغدیر برای دهه امامت و ولایت برنامه‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.
بنياد بين المللي غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر صبح چهار‌شنبه 1 مهر‌ماه در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در محل بنیاد الغدیر، گفت: امسال به‌دلیل هم‌پوشانی دهه امامت و ولایت با هفته دفاع مقدس تلاش داریم تا با شعار مشترک این دو رویداد مهم را در راستای پشتیبانی از ولایت هم‌سو کنیم.

 

وی افزود: دبیر فقید این بنیاد، مرحوم آیت الله خزعلی تلاش‌های بسیاری را در راستای احیای معارف علوی به‌کار بست که این آرمان وی هیچ‌گاه از یاد کسی نخواهد رفت.

 

ظریف‌منش در خصوص اسامی روز‌های دهه امامت و ولایت، بیان داشت: روز اول ولایت و معرفت و محبت‌ روز دوم ایثار و شهادت، روز سوم عدالت و مهدویت‌ روز چهارم دفاع همه جانبه، امنیت پایدار، روز پنجم وحدت اسلامی و اقتدار، روز ششم بیداری اسلامی و استکبارستیزی، روز هفتم مقاومت و عزت اسلامی، روز هشتم بصیرت و دشمن شناسی، روز نهم دین و سیاست و روز دهم امامت و ولایت. انتخاب هر یک از این عناوین متکی به آیات و روایات و مستند به پیام غدیر است.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص همکاری این بنیاد با سایر نهاد‌ها، اظهار داشت: هیئات مذهبی، دانشگاه ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان تبلیغات اسلامی جز سازمان‌هایی هستند که ما را در بهتر برگزار کردن این دهه یاری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: وزارتخانه های امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری تهران همکاری گسترده ای در اجرای برنامه های ویژه غدیر امسال با بنیاد غدیر داشته‌اند.

 

ظریف‌منش به همکاری نهاد‌های آکادمیک نیز با بنیاد غدیر اشاره کرد و ابراز داشت: در برنامه‌های امسال دانشگاه آزاد اسلامی به‌همراه وزارت علوم در محیط‌های دانشگاهی برنامه‌های مختلفی را برای مراسم دهه امامت برگزار خواهند کرد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص برنامه‌های مرتبط با شعر غدیر، گفت: امسال جشنواره شعر دوباره غدیر برگزار خواهد شد، در این جشنواره نیز از سه اثر مرتبط با سال‌های گذشته رونمایی خواهد شد.

 

وی با بیان مطلبی در خصوص کتاب بررسی اسناد نهج البلاغه، ابراز داشت: این کتاب حاصل تلاش 3 و نیم ساله دانشگاه امام صادق(ع) و بنیاد غدیر است که به بررسی اجمالی کتاب ارزشمند نهج البلاغه پرداخته است.

 

ظریف‌منش با اشاره به دو کتاب بررسی امام علی(ع) در بیانات رهبر معظم انقلاب و اشعار علوی، گفت: علاوه بر این رونمایی‌ها از ضریح حبیب بن مظاهر در استان البرز و خیمه‌کاه حضرت عباس(ع) در بوشهر نیز پرده‌برداری خواهد شد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص حلقه‌های صالحین، ابراز داشت: این 300 هزار حلقه در ایام دهه امامت به بررسی جایگاه امامت و ولات خواهند پرداخت، ضمن این‌که در ایام این دهه به موضوع اطعام نیازمندان توجه ویژه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بنا داریم آیین کمک کردن و اطعام را در روز غدیر احیا کنیم، ضمن این‌که کمیته امداد و بهزیستی نیز ما را در این راه یاری می‌کنند.

 

ظریف‌منش به برگزاری ده‌ها همایش پیرامون غدیر در سراسر کشور گفت: چهارمین همایش علمی غدیرپژوهی نیز در استان کرمانشاه برگزار می شود.

 

وی خطبه‌خوانی غدیر در هیئات مذهبی و حسینیه های استان تهران و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ولایت و امامت در استان مرکزی را از دیگر برنامه های بنیاد بین المللی غدیر دانست و افزود: هزاران نشست علمی و کارگاه‌های غدیرشناسی در همه استان های کشور در دهه امامت و ولایت برگزار می شود که یکی از آنها برگزاری 400 جلسه غدیرشناسی در 20 شهرستان استان فارس است.
 

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص تعامل با رسانه ملی، تاکید کرد: در ایام دهه امامت و ولایت 80 برنامه تولیدی با محوریت ولایت و مرحوم آیت الله خزعلی از رسانه ملی پخش خواهد شد.

 

ظریف منش در پایان گفت: سومین کنفرانس بین المللی غدیر امسال در کلزن کرشن آلمان برگزار خواهد شد، ضمن این‌که در سایر کشور‌ها نیز با همکاری وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است./856/201/ب3

ارسال نظرات