۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۸۶۱۰۲
مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد:

دانشگاه مکانی برای گفتمان سازی، تربیت مدیران و باورمندی تفکر عدالت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد دانشگاه را مکانی برای گفتمان سازی در کشور، تربیت مدیران و باورمندی تفکر عدالت و کرامت انسانی دانست و گفت: هیچ نظام آموزشی در دنیا خالی از تفکرات ایدئولوژی یافت نمی ‌شود.
حجت الاسلام اميرقلي جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام امیرقلی جعفری، مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، بعداز ظهر امروز در مراسم معرفی مسؤول جدید این نهاد، با اشاره به این که امروزه جنگ در دنیا، جنگ میان قدرت ‌ها است، اظهار داشت: تمام نظام ‌های موجود بر مبنای تفکر هستند و قدرت ‌ها بر اساس ایدئولوژی می ‌جنگند.

 

وی خاطرنشان کرد: دو تفکر لیبرالیسم با گفتمان آزادی با رهبری آمریکا و دنیای غرب و تفکر عدالت و کرامت انسانی با رهبری نظام جمهوری اسلامی در حال جنگ با یکدیگر هستند که هر کدام از این دو تفکر بتواند باور خود را غالب کند، برنده عرصه خواهد بود.

 

مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، دانشگاه را مکانی برای گفتمان سازی در کشور، تربیت مدیران و باورمندی تفکر عدالت و کرامت انسانی دانست و افزود: هیچ نظام آموزشی در دنیا خالی از تفکرات ایدئولوژی یافت نمی ‌شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی خالی از بحث عقیدتی نیست، گفت: دستگاهی که این وظیفه مهم را بر دوش دارد، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها است.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که هشت هزار دانشجوی این دانشگاه مدیران آینده جامعه هستند، افزود: فضای دانشگاه نباید خالی از این تفکرات باشد.

 

وی وظیفه افراد در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌ها را بسیار خطیر ارزیابی کرد و با بیان این که کیفیت برتر از کمیت است، افزود: این افراد معلمانی هستند که وظیفه سنگینی بر دوش آن‌ ها قرار داده شده است.

 

مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان این که دانشگاه باید استقلال خود را حفظ کند، اظهار داشت: لازم است از ورود عوامل مداخله ‌گر و مزاحم فعالیت ‌های دانشگاهی، ایجاد دانشگاه به ستاد احزاب و عواملی که موجب خروج دانشگاه از مسیر تعالی ‌بخش خود میشود جلوگیری شود که خوشبختانه تمام سعی بر تحقق این مهم در دانشگاه انجام شده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب همچون اساتید و نخبگان دانشجویی در دانشگاه ‌ها، گفت: دانشگاه نباید خانه احزاب باشد و هر کسی برای آن نسخه بپیچد.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان به رسالت اساتید دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است تلاش کنیم که مدیرانی باورمند تربیت کنیم./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات