۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۸۳۲۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

مهرورزی اساسی‌ترین رکن در سیره رضوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام رضا (ع) امام مهربانی و مَحبت هستند، گفت: طبق فرموده امام جواد(ع) مهرورزی مهم‌ترین رکن و اساس در سیره و فرهنگ رضوی است.
سيره رضوي سيره رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعیدی ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به اینکه امام رضا(ع) امام رحمت و مهربانی هستند و هیچ بنده ای از درگاه ایشان نا امید برنمی گردد، گفت: امام رضا (ع) همواره شیعیان خود را به مَحبت و مهرورزی دعوت کرده و می‌فرمودند که شیعیان ما باید مَحبت و مهرورزی را اساس کار و محور زندگی خود قرار دهند.

 

وی افزود: اگر کسی در زندگی خود بر مبنای مهرورزی و خوش اخلاقی برنامه‌ریزی کند خواهد توانست به اهل بیت(ع) که مقصد انسان‌های مؤمن هستند نزدیک شود و خود را محب و شیعه اهل بیت(ع) بخواند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رعایت امانتداری و راستگویی در تمامی ابعاد از خواسته‌های امام هشتم (ع) از شیعیان است و ایشان از پیروان خود می‌خواستند که هرگز دروغ نگفته و حاضر نشوند در امانات الهی و امانت هایی که به ایشان سپرده شده خیانت کنند.

 

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) همیشه از شیعیان می‌خواستند که بر مبنای فکر و عقل سخن گفته و هر سخنی را در هر جا بیان نکنند، گفت: امام رضا (ع) هم زمانی که به مرو آمدند همین سیره پردان خود را ترویج کرده و سعی می‌کردند شعیان خود را به سکوتی هدفمندو هدایتگر که مورد رضایت حق تعالی است دعوت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ایران کشور امام رضا (ع) است و باید سیره رضوی به نحو شایسته در این کشور جاری شود، ادامه داد: اگر در کشوری که مدفن امام رضا (ع) است نسبت به سبک و سیره رضوی بی توجه باشیم نه تنها در مَحبت خود به امام رضا(ع) صادق نبوده ایم بلکه به ایشان خیانت کرده این و این خلاف سخن حضرت درباره امانت داری شیعیان است.

 

استاد حوزه علیمه قم اظهار کرد: شیعه امام رضا (ع) خدمتگزار مردم بوده و در هر جا و مکانی که است قلب ها و دعای خیر مردم با او همراه است زیرا چنین فردی مانند امام و پیشوای خود در روی زمین رحمت للعالمین است و آن‌چنان که شایسته است توانست سیره ائمه (ع) را به سایر مردم معرفی کرده و در جامعه نهادینه کند.

 

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه عمل نکردن به سیره ائمه (ع) راه نفوذ شیطان را در جامعه باز می کند، یادآور شد: اگر نمی‌خواهیم شیطان بر قلب ها و جان های ما مسلط شود باید با عبادت خداوند و تبعیت از سیره ائمه (ع) به ویژه امام رضا(ع) راه نفوذ شیطان را بر خود بسته و اجازه ندهیم حزب شیطان در مورد جامعه اسلامی به اهداف خود جامه عمل بپوشانند./837/پ202/ی

ارسال نظرات