۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۷۹۲۷
مدیر حوزه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

روحانیت شجره طیبه‌ای است که برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان این‌که روحانیت شجره طیبه‌ای است که برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان دارد، گفت: اگر در زمان غیبت کبری، علما نباشند مردم مرتد می شوند، روحانیت حافظ دین بوده و مردم را با قرآن و اهل بیت(ع) آشنا کرده است.
حجت الاسلام صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: روحانیت شجره طیبه ای است که برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان دارد، اگر روحانیت نبود اسلام از بین می رفت یا اینکه مردم از دین باز می ماندند.


حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به سخنی از امام هادی(ع)، اظهار داشت: اگر در زمان غیبت کبری، علما نباشند مردم مرتد می شوند، روحانیت حافظ دین بوده و مردم را با قرآن و اهل‌بیت(ع) آشنا کرده است.


وی در ادامه افزود: روحانیت از بهترین های اقشار مردم است که حتی حضرت امیرالمومنین(ع)، علمای صالح را بعد از امامان بهترین افراد جامعه خوانده است، علما بودند که مردم را هدایت کردند و آن ها را با ولایت آشنا کردند و در مقابل انحرافات و بدعت ها ایستادگی کردند و طاغوتی ها را شکست دادند.


این مدرس حوزه یادآور شد: نمونه اقدامات روحانیت، برپایی نظام اسلام در ایران است که مؤسس و بنیانگذار این نظام امام خمینی(ره) است که با مجاهدت‌های فراوان و با کمک مراجع تقلید و علما، مردم را به انقلاب و ساقط کردن نظام طاغوتی فرا خواندند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه خاطرنشان کرد: روحانیت توانستند که مردم را متحد و انقلاب را به پیروزی برسانند و در هشت سال دفاع مقدس نیز با رهبری های پیامبرگونه، کشور را حفظ کنند و نگذارند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد همچنین رهبری این نظام بعد از امام خمینی، به رهبر معظم انقلاب رسید که ایشان هم با حکمت، درایت و قدرت این نظام را به خوبی رهبری کرده و می‌کنند.


حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی ابراز کرد: اگر افرادی غیر از روحانیت جلودار حرکت انقلاب و تصمیمات بودند، امروز جز ننگ، ذلت و عار در برابر آمریکا و جهان خواران و جز عدول از همه معتقدات اسلامی و انقلابی، چیزی برایمان نمانده بود.


وی در ادامه افزود: یکی از مسائل مربوط به روحانیت این است که عده زیادی از روحانیان موفق بودند و توانستند برکات فراوانی برای اسلام داشته باشند مانند حضرت امام، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، شیخ مفید ها، شیخ انصاری ها و هزاران عالم ربانی دیگر که قدم های بزرگی برای اسلام و انقلاب برداشتند.


این مدرس حوزه عنوان داشت: یکی از عوامل موفقیت یک روحانی، رعایت شأن و زی طلبگی است، چرا که روحانیت دارای قداست است و مردم خیلی از کارهایی که خودشان انجام می دهند را برای روحایت نمی پسندند زیرا لباس روحانی را لباس پیامبر اکرم (ص) می دانند و انتظار دارند روحانی همانند پیامبر اسلام عمل و رفتار کند، روحانی که زی طلبگی را رعایت کند به مقامی می رسد که خدا از او در سوره فاطر آیه 27 تقدیر و تجلیل می کند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه تصریح کرد: اگر عالِمی خشیت الهی نداشت و خدا ترس نبود و خدای نکرده اهل گناه بود چنانچه گناهش فردی باشد اگر فورأ توبه کند خدا او را می بخشد ولی اگر گناهش اجتماعی باشد گناهانشان قابل بخشش نیست و توبه آن ها قبول نمی شود، آن ها مصداق بلعم باعورا هستند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قرآن کریم عالِمانی که دنیا طلب می شوند و کارشان به جایی می رسد که در مقابل خداوند سبحان می ایستند مانند بلعم باعورا که اسم اعظم را بلد بود را به خاطر اینکه در مقابل حضرت موسی (ع) ایستاد به سگ تشبیه کرده است.


این مدرس حوزه با بیان موارد زی طلبگی ابراز کرد: روحانی نمی تواند در مقابل دیگران قهقهه بزند و خانه گران قیمت برای خود بخرد یا زندگی اشرافی داشته باشد و با افراد ربا خوار، قمار باز رفت و آمد کند بلکه باید با افراد صالح و مؤمن ارتباط داشته باشد.


حجت الاسلام صرفی پور عنوان داشت: یکی از مسائل زی روحانیت، رعایت سادگی و دوری از تجملات و دنیا طلبگی است، برای مردم قابل قبول نیست که یک نفر روحانی دارای منزلی همانند کاخ یا ماشین گران قیمت سوار شود یا وسایل خانه تجملاتی داشته باشد، این امر سبب دوری مردم از روحانیت می شود.


وی در پایان با بیان سخنی از امام خمینی(ره) اظهار داشت: خروج روحانیت از زی طلبگی، سبب تزلزل عقیدتی در مورد مردم می شود، اگر چنانچه روحانیت از زی متعارف روحانیت خارج شوند و به مادیات توجه داشته باشند سبب شکست روحانیت می شود.


گفتنی است، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کتابی در مورد اهمیت زی طلبگی تألیف کرده است که پیرامون شأن و شئونات یک طلبه و یک روحانی است.


شایان ذکر است، کتاب «زی طلبگی» در 159 صفحه به چاپ رسیده است./857/ت302/ح

ارسال نظرات