۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۷۰۶۱
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی:

43 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرایط کنونی جامعه بیکار هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از بیکار بودن 43 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرایط کنونی خبر داد و گفت: اگر مسؤولان فرهنگی بتوانند زمینه‌های عزت و سرافرازی جوانان را در سایر حوزه‌های اشتغال فراهم کنند، جوانان به امید کسب عزت و شرف راهی دانشگاه‌ها نمی‌شوند که بعد از آن بیکار بمانند و این بیکاری‌ها سبب افسردگی آنها در جامعه شود.
حجت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند خوسف و درميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمد‌باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی های کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای در بیرجند با تبریک هفته مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: دوای درد بیکاری در جامعه فعلی روی آوردن به آموزش‌های فنی و حرفه ای است.

 

وی با اشاره به این که نباید همه افراد برای جست‌وجوی کار به دانشگاه‌ها و مراکز عالی هجوم ببرند، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان نیز باید کمک کنند تا جوانان به سمت و سوی مهارت و کارآفرینی روی آورده و تنها امیدشان کسب مدارک تحصیلی بی‌بهره نباشد.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه هجوم بیش از حد مدارج عالیه و بیکاری که در جامعه حاکم شده انگیزه جوانان را از آنان به کلی گرفته است که این مساله یک فاجعه بزرگ است.

 

حجت الاسلام عبادی از بیکار بودن 43 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرایط کنونی خبر داد و گفت: بدون شک اگر مسؤولان فرهنگی بتوانند زمینه‌های عزت و سرافرازی جوانان را در سایر حوزه‌های اشتغال فراهم نمایند، جوانان به امید کسب عزت و شرف راهی دانشگاه‌ها نمی‌شوند که بعد از آن بیکار بمانند و این بیکاری ها سبب افسردگی شان در سطح جامعه شود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه با شرایطی مواجه شده که آمار بیکارانی که دارای مدارک تحصیلی بوده اما جامعه به آنها هیچ‌گونه نیازی ندارد، افزایش یافته که در حقیقت عامل اصلی آن، درست مدیریت نشدن برخی از امور بوده است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ایرانیان از در دست داشتن پیچ و آچار تنفر دارند، متذکر شد: برخی از کشورهای غربی مانند لهستان در کارآفرینی بسیار موفق عمل کرده اند و آنها، راهکارهای کارآفرینی را به درستی دنبال می‌کنند.

 

وی با بیان این مطلب که اگر فکرها و خلاقیت ها خصوصا در بین جوانان پویا شود، می توان از آن استفاده بهینه کرد، خاطرنشان کرد: بسیار از مشکلات به وسیله فکر انسان ها حل می شود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که جوانان نباید خودشان را دستکم بگیرند، گفت: خطورات ذهنی نوجوانان و جوانان در سطح جامعه بسیار ارزشمند بوده و بسیاری از اختراعات و اکتشافات به همین فکر جوانان مربوط می شود.

 

وی ارائه طرح آموزش مهارت به روستاییان در سطح کشور را کاری بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: در سال جاری، مبلغ 130 میلیارد تومان در دولت برای آموزش مهارت به روستاییان مصوب شد که با توجه به نیازسنجی‌هایی که در مناطق روستایی صورت گرفت و با توجه به شرایط خاص روستاها در اثر مواجهه با خشکسالی و بیکاری روستائیان، آموزش مهارت به روستاییان می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را رفع کند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کمر کارآفرینان ما را، تسهیلات بانکی شکسته است،اظهار کرد: درخواست مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مبنی بر راه‌اندازی صندوق‌ اعتباری کارآموزی در مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی بسار کار بجا و پسندیده ای است./968/پ202/ح

ارسال نظرات