۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲
کد خبر: ۲۷۰۳۸۸
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران

اسلام ناب پشتوانه خورشید انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهادت دکتر بهشتی و یارانش باعث تحکیم نظام اسلامی شد، گفت: خورشید انقلاب اسلامی پشتوانه اش اسلام است که با خون شهیدان آبیاری شده است و شهادت دکتر بهشتی و یارانش نیز باعث تحکیم آن شده است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سیدمحمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران شب گذشته در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر که در مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره دکتر بهشتی و یارانش، تصریح کرد: دکتر بهشتی شخصیت برجسته در عرصه علم و بیان و قلم و جهاد و مبارزه بوده است.

 

وی با اشاره به آخرین جملات دکتر بهشتی قبل از شهادتش، افزود: ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برایمان مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند انتخاب شوند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در رابطه با فاجعه هفتم تیر، خاطرنشان کرد: این کوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، ‌گروهی را از خلق گرفتند که از خدمتگزاران فعال و صدیق بودند و بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که روز هفتم تیر را به مناسبت شهادت دکتر بهشتی روز قوه قضاییه نامیدند و با اشاره به آیه 26 سوره مبارکه صاد، بیان کرد: اصل قضاوت برای ایجاد عدالت و امنیت در جامعه است و اگر خود قاضی از مسیر عدالت خارج شود جامعه دچار هرج و مرج می شود.

 

وی یکی از شرایط قضاوت را رعایت مساوات از سوی قاضی دانست و افزود: قاضی باید مستقل باشد و عدالت را بین طرفین رعایت کند و باید به حق میان مردم قضاوت کند و از هوا و هوس پرهیز کند تا در معرض لغزش قرار نگیرد که جایگاهش جهنم است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با بیان این که قضاوت کار دشواری است و در روایات آمده که از هر چهار نفر از آنها یک نفرشان اهل بهشت است، تصریح کرد:  قاضی که ظالمانه حکم کند و خود نیز از این قضاوت ناعادلانه خود آگاه است و قاضی که ظالمانه حکم می‌کند، اما خود او از بی‌عدالتی که انجام داده بی‌خبر است و قاضی که به حق حکم می‌کند و قضاوتش در واقع صحیح است، اما اتفاقی و بدون علم و آگاهی قضاوت صحیح انجام داده است، او نیز در آتش است اما قاضی که عادلانه و به حق حکم می‌کند و این قضاوت را از روی علم و آگاهی انجام داده است، او در بهشت است.

 

وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به شریح قاضی در رابطه با جایگاه قضاوت بیان کرد: ای شریح در جایی نشسته‌ای و منصبی را بر عهده گرفته‌ای که در این جایگاه  یا پیامبر یا جانشین و وصی پیامبر یا انسان شقی و بدبخت قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که در جمهوری اسلامی مبنا بر این است که قاضی باید مستقل باشد و بر زیر مجموعه های خود نظارت داشته باشد، گفت: سرپیچی از محاکم جرم است و باید حکم قاضی اجرا شود که در غیر این صورت رد حکم پیامبر و رد حکم خدا می شود.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که شهادت دکتر بهشتی و یارانش باعث تحکیم نظام اسلامی شد، خاطرنشان کرد: خورشید انقلاب اسلامی پشتوانه اش اسلام است که با خون شهیدان آبیاری شده است و شهادت دکتر بهشتی و یارانش نیز باعث تحکیم  آن شده است.

 

وی بیان کرد: نظامی که پشتوانه مردمی و دینی دارد و با ایثار و جهاد مردم پایدار است با این حرکات سخیف و ناجوانمردانه از رشد و حرکت خود باز نمی ایستد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات