۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۷۰۳۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

شهید بهشتی بهترین الگو برای ایستادگی در برابر حوادث است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اعتدال و اخلاق اسلامی شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی بهترین الگو برای ایستادگی در برابر طوفان سهمگین حوادث است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در اردبیل با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 یاور انقلاب اسلامی در فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر در شرایط امروز کشور  و منطقه بخواهیم مهم‌ترین درس را از شهید بهشتی بیاموزیم، اعتدال و استقامت در برابر حوادث است.

 

وی افزود: امروز دنیا و به ویژه منطقه خاورمیانه از افراط و تفریط رنج می‌برد و به ویژه کشورهای عربی در گردابی از افراط دست و پا می‌زنند و تنها دارویی که می‌تواند این بیماری مهلک را درمان کند، اعتدال است، خصلتی که شهید بهشتی با آن زندگی کرد و در گفتار و رفتار خود، آن را به ما آموخت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: امت اسلامی اکنون گرفتار گروه‌های تروریستی وهابی و سلفی است که به دلیل قطع رابطه با سیره پیامبر اکرم، با معیارهای اخلاق اسلامی و اصول سلوک اجتماعی توصیه شده در قرآن و سیره نبوی بیگانه هستند و با رفتارهای خشن و دور از اخلاق انسانی، چهره اسلام را در افکار عمومی جهان مخدوش می‌کنند.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه وجود افرادی همانند شهید بهشتی باید برای جامعه امروز ما سرمشق باشد تا نسل کنونی و نسل‌های آینده با پرهیز از افراط و تفریط، به پاسداری از ارزش‌های اسلامی، آرمان انقلابی و تداوم نظام جمهوری اسلامی ادامه دهند.

 

وی اظهار داشت: شهید بهشتی به مدد اخلاق اسلامی و اعتدالی که از آن برخوردار بود در فرصت کوتاهی که برای خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی داشت، توانست عده زیادی از مردم، اعم از پیر و جوان و نوجوان را جذب کند.

 

حجت الاسلام ستوده، بیان داشت: شعار شهید بهشتی این بود که می‌گفت: جاذبه در حد اعلای امکان و دافعه در حد ضرورت از ویژگی‌های خط امام است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه شهید بهشتی از ارکان انقلاب اسلامی و محوری‌ترین شخصیت تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: امروز جامعه ما به اعتدال بهشتی نیاز شدیدی دارد به طوری که بداخلاقی‌ها و افراط‌ها اکنون در جامعه ما به حدی رسیده که برای آینده این کشور و این ملت یک تهدید به حساب می‌آید و  راه خنثی کردن این تهدید، ترویج افکار و سیره شهید بهشتی در میان نسل جوان و مهم‌تر از آن، پای بندی مسؤولان نظام در رده‌های مختلف به این افکار و سیره است.

 

حجت الاسلام ستوده خاطرنشان کرد: رسانه ها باید با ترویج افکار شهید بهشتی و آشنا کردن مردم با سیره عملی این شهید بزرگوار،‌ جامعه به ویژه نسل جوان و نسل‌های آینده را به سوی اعتدال و اخلاق اسلامی سوق دهند.

 

وی با اشاره به این‌که شهید بهشتی سال‌ها با ایجاد گروه ها و احزاب مختلف در حال مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود، گفت: شهید بهشتی در سال 56 که مسایل مبارزاتی اوج گرفت، با متمرکز کردن همه نیروها و به ویژه قشر روحانی در راهپیمایی‌ها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را ایجاد کرد./937/ت302/ب4

ارسال نظرات