۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۹۳۸۱
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

ضرورت تعامل سازنده اعتاب مقدسه در جهت نشر معارف اسلامی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در دیدار با قائم مقام تولیت حرم امام حسین(ع) بر ضرورت تعامل سازنده برای هم افزایی و معرفی اسلام ناب به جهانیان تاکید کرد.
حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در دیدار با قائم مقام تولیت حرم امام حسین(ع)  اظهار داشت: ارتباط و تعامل خوبی بین اعتاب مقدسه در ایران و عراق به وجود آمده و بایستی با سیاستگذاری صحیح برای ارائه بهترین و کیفی‌ترین خدمات به زائران برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره) همواره بر شناساندن اسلام حقیقی و تشخیص آن از اسلام‌های انحرافی و تحریف‏شده تأکید داشتند و اسلام حقیقی را اسلام ناب محمدی و اسلام‌های انحرافی را اسلام آمریکایی نامیدند و به دنبال آن، تعیین چارچوب‌ها و مرزهای اسلام ناب محمدی را تببین کردند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز گروه تروریستی داعش درصدد است تا چهره ای خشن از اسلام به جهانیان ارائه دهد و مصداق روشنی از اسلام آمریکایی است که با حمایتهای استکبار جهانی در منطقه نفوذ کرده است.

 

وی با اشاره به تببین خط مشی های موسسات فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: وظیفه ای خطیر بر دوش نهادهای تبلیغی و مذهبی جهان اسلام است و آن اشاعه و گسترش اسلام ناب برگرفته از آموزه های قرآنی و تعالیم اهل البیت علیهم السلام است.

 

وی با اشاره به تاکیدات و راهنمایی های حضرت آیت الله واعظ طبسی در زمینه موضوعات فرهنگی خاطرنشان کرد: با راهبردها و سیاستهایی که ایشان ترسیم فرموده‌اند آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ ترین و تاثیرگذارترین واحدهای فرهنگی جهان تشیع، وظیفه خودش را معرفی و ترویج اسلام ناب محمدی و تعالیم ائمه اطهار(ع) می داند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: اولویت فعالیت های آستان قدس رضوی خدمات فرهنگی است که به زائران امام رضا(ع) ارائه می شود؛ این خدمات که شامل سخنرانی ها، مسابقات، حلقه های معارف،-کلاس های قرآنی و... است که به صورت شبانه روزی سالانه حدود 50 هزار برنامه فرهنگی را به 30 میلیون زائر ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) امروز به یک دانشگاه عمومی اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: حرم مطهر رضوی در سال میزبان حدود 5 میلیون زائر غیر ایرانی بوده که از این تعداد 2 میلیون از کشور عراق است.

 

وی با اشاره به حضور مدیران آستان قدس رضوی در کنگره عظیم ربیع الشهاده کربلای معلی بیان داشت: در طی جلسات متعددی که با مدیران و مسئولان عتبات عالیات داشتیم، توافق شد تا با امضای تفاهم نامه هایی برای ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران گامهای موثر برداشته شود.

 

قائم مقام تولیت حرم امام حسین(ع) نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور موثر مسؤولان عالی آستان قدس رضوی در کنگره مهرجان ربیع الشهاده بیان داشت: آستان قدس رضوی در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه ای همه جانبه را تجربه کرده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انتقال هرچه بیشتر این تجاب ارزنده به عتبات عالیات باشیم.

 

سید افضل الشامی گفت: رسانه های غربی به صورت جهت دار رویدادهای جهان را پوشش می دهند و در رسانه های شبکه ای آنان تصویری از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، سفره های اکرام و لیالی قدر حرم مطهر رضوی و دیگر رویدادهای بزرگ جهان تشیع دیده نمی شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و تلاش همه مسئولان و خادمان حرم های شریف اهل البیت علیهم السلام  شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اعتاب مقدسه در ارائه خدمات مطلوب به زائران باشیم./1308/د101/ب4

ارسال نظرات