۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۶۴۰۹۱
امام جمعه قزوین:

مسؤولان و والدین زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت مسأله ازدواج جوانان، گفت: مسؤولان و والدین زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین گفت: جوانی فرصت رشد و بالندگی است و به فرموده امیرمومنان دل جوان شبیه زمین کشاورزی است که با بذر خود پرورش پیدا کرده و با بذر بد می‌سوزد.

 

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: پیام ما به مسؤولان این است که جوانان سه خواسته دارند، ابتدا کسب دانش و تربیت صحیح برای یک جوان، فراهم شدن شرایط شغل و فضای کار برای آنها و سوم هم ازدواج جوانان برای حفظ تقوا و پاکی آنها؛ پدران و مادران و مسوولان سد راه ازدواج جوانان نشوند.

 

وی با اشاره به میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: جهان هر روز بیشتر از گذشته هم در راستای شناخت فرهنگ مهدویت و شخص امام زمان(عج) و انتظار ظهور حضرت پیش می‌رود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که فرهنگ مهدویت یعنی آینده جهان را بشناسیم گفت: یعنی فرهنگی که آینده جهان را تا ابدیت تشریح می‌کند، فرهنگ مهدویت یعنی آمادگی برای ظهور ارزش‌های معنوی، در این دوران همه انسانها از لحاظ ارزش‌های معنوی، عدالت و قسط به بلوغی می‌رسند که امام خود را می‌شناسند.

 

وی با تاکید بر این‌که امام زمان(عج) امام انسان‌های دوستدار عدالت است ابراز کرد: اگر ما به جای مسابقه در کسب پست و مقام و تحصیل مال به دنبال کسب تقوا باشیم، ما منتظر امام هستیم و لیاقت حضور امام در ما به وجود می‌آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: هرکس تقوایش بیشتر باشد پیشوای زمین خواهد بود، نه کسانی که با ظلم به تهدید دیگران مشغولند در اداره خدا در تغییر اوضاع و احوال هیچ شکی نداریم اما در این خصوص که جامعه اسلامی به صلاحیت حضور امام رسیده باشد، شک داریم.

 

وی یادآور شد: از خردادماه سال 42 تا سال 56 یاران امام خمینی(ره) افزایش یافت با این رویه خدای متعال به ما می‌گوید اگر شما در سال 42 مانند سال 57 عمل می‌کردید و آمادگی پذیرش حق را داشتید امام شما تبعید نمی‌شد شما در سال 57 لیاقت حضور امام خمینی(ره) را پیدا کردید.

 

خطیب نمازجمعه خاطرنشان کرد: پس از 15 سال مبارزه و ایجاد آمادگی مردم برای پذیرش انقلاب اسلامی، ملت ایران نشان دادند قضای سهل انگاری خود را در سال 42 به جا آورده اند خدای متعال با مشاهده بلوغ مردم امام را به آنها برگرداند، در مورد جهان هم همینطور است اگر ملت‌ها در جهان قیام کنند آن موقع این لیاقت در مردم پیدا شده امام خواهد آمد.

 

طرف اصلی مذاکره با غربی‌ها ملت مبارز و قهرمان ایران است

وی بیان کرد: معتقدم در جهان نسیم محبت به امام حسین(ع) و ائمه اطهار وزیدن گرفته است این نسیم مهیاکننده ظهور منجی عالم بشریت است، امام فرمود ما انقلاب را به جهان صادر کردیم یعنی ما در حال زمینه سازی برای ظهور حضرت هستیم.

 

خطیب نمازجمعه تاکید کرد: به آمریکا و هم پیمانان آنها باید گفت طرف اصلی مذاکرات با شما ملت مبارز و قهرمان ایران است و رهبری حرف آخر را در خصوص مذاکرات خواهند زد، استکبار جهانی اگر این واقعیت را درک کند به تهدید ما نمی‌پردازد و هدفشان تسلیم تیم مذاکره کننده ایران نمی‌شود.

 

وی رهبری و ملت ایران را پشتیبان تیم مذاکره دانست و تصریح کرد: ما به هیچ عنوان تحت شیطنت‌های آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیریم و هر نظری را که خلاف تفکر امام، رهبری و اسلام باشد رد خواهیم کرد.

 

امام جمعه قزوین درباره موضوع اعتراض فرهنگیان گفت: این موضوع خواسته مالی نیست آنها خواهان عدالت هستند به فرهنگیان می‌گویم کسی مخالف مطالبه به حق شما نیست بلکه مسوولان باید پاسخگوی خواسته‌های شما باشند و این نشانه بصیرت شماست که جوانان ما را برای دفاع از مرز و بوم تربیت کرده اید.

 

وی در ادامه افزود: فرهنگیان عزیز امروز باید این بصیرت را داشته باشند که نزدیک انتخابات از آنها سوء استفاده ابزاری نشود و بقیه آحاد جامعه نیز باید حرمت و کرامت فرهنگیان را حفظ کنند اگر این حرمتا حفظ نشود ما مجبور می‌شویم برخی مسائل را با مردم در میان بگذاریم.

 

خطیب نمازجمعه در پایان با اشاره به کشف 175 شهید غواص که با دست بسته به شهادت رسیده اند گفت: چرا باید این جوانان شهید شوند؟ آیا دفاع از نوامیس و مرزها جرم است؟ آیا دفاع از کشور جرم است؟ در حال حاضر استکبار جهانی در حال شیطنت کردن در خصوص این شهداست./848/پ202/ب4

ارسال نظرات