۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۲۸۲۴
حجت الاسلام مومنی:

خلأ دعا در جامعه به وضوح دیده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: خواندن دعا و درخواست از خداوند برای رفع حاجت با نوشتن دعا و دعا‌نویسی کاملا متفاوت است.
دعا و نيايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی، شامگاه شنبه دوم خرداد و در شب ولادت امام سجاد(ع)، در مسجد امیر(ع)، گفت: تعریف دعا یعنی خواستن است، به این معنا که فرد با درخواست خود از خالق او را به سمت خود می‌کشاند و توجه پرودگار را به خواسته‌های خود جلب می‌کند.



پژوهشگر علوم قرآنی با بیان مطلب که در دعاهای خود از خدا کم نخواهید، گفت: در مسیر دعا ایجاد سختی نکنیم و با زبانی ساده با پروردگار صحبت کنیم، زیرا گاهی حتی یک یا الله گفتن هم می‌تواند گره از کار فرد باز کندف هر‌چند که باید در این گفتن و درخواست خلوث نیت وجود داشته باشد.



استاد اخلاق با اشاره به این‌که قبل از گرفتاری باید به درگاه خداوند دعا کرد، گفت: همیشه باید دعا کرد تا گوش ملائکه به صدای ما آشنا باشد، همیشه و در همه حال باید برای فرزندان و والدین را دعا کرد و از خدا خواست تا قبل از وقوع بلا ما را مورد حمایت خود قرار بدهد.



مبلغ علوم اسلامی با تاکید بر این‌که خداوند در همه حال ناظر ماست، گفت: خداوند متعال با وجود دیدن گناهان ما باز در قرآن می‌گوید نسبت به لطف و بخخش من مایوس نشوید.



وی در مورد زبان دعا، گفت: لازم نیست فرد با زبانی خاص با خدا صحبت کند، همین که او در خلوتی با خدا به راز و نیاز بپردازد و با زبانی ساده هر آن‌چه که از قادر متعال می‌خواهد را بازگو کند،کفایت می‌کند.



پژوهشگر علوم قرآنی ضمن انتقاد از پدیده دعا‌نویسی، گفت: متاسفانه برخی دعا خواندن را با دعا‌نویسی اشتباه گرفته‌اند که باید به این موضوع به طور جدی پرداخته شود.



حجت الاسلام مومنی در پایان ضمن بر‌شمردن شرایط و آداب دعا، گفت: برای دعا باید، «ادب دعا را دانست، و بدانیم با چه کسی صحبت می‌کنیم»، «بدانیم چگونه و با چه زبانی با خدا صحبت می‌کنیم»، «آگاه باشیم در چه زمانی با خدا صحبت می‌کنیم، مانند شب‌های جمعه و نیمه شعبان که دعاها مستجاب می‌شوند» و «متوجه باشیم در چه مکان‌هایی باید دعا کنیم، مانند، امزاده‌ها، حرمین شریفین، بر سر قبور شهدا؛ به ویژه شهدای گمنام»./856/پ202/ب4

ارسال نظرات