۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۵۹۰۱۹
مدیر فرهنگی بقعه شیخ صدوق خبر داد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ صدوق در شهر ری

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی بقعه شیخ صدوق از برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ صدوق در تهران خبر داد و گفت: سخنران این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران خواهد بود.
روز بزرگداشت شيخ صدوق (ره)

محمد حسین نیک پور، مدیر فرهنگی بقعه شیخ صدوق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت بزرگداشت شیخ صدوق از علمای بزرگ شیعه گفت: به مناسبت بزرگداشت این عالم ربانی پنج‌شنبه 17 اردیبهشت بعد از نماز جماعت مغرب و عشا مراسم بزرگداشتی در بقعه ایشان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این مراسم با قرائت قاری قرآن آقای سید جواد درچه‌ای و سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران برگزار می‌شود.

 

مدیر فرهنگی بقعه شیخ صدوق با اشاره به شخصیت بزرگ شیخ صدوق، اظهار داشت: ایشان یکی از علما و مجاهدان زمان خود بود که به درخواست پدرشان و با دعای امام زمان(عج) به دنیا می‌آیند.

 

نیک‌پور ادامه داد: شیخ صدوق در سال 306 یا 307 هجری قمری به دنیا می‌آید، وی صاحب 300 کتاب معتبر شیعی است که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شوند.

 

وی بیان داشت: 85 سال بعد از فوت شیخ صدوق مقبره ایشان به دلیل فرسایش و بارندگی تا حدودی تخریب می‌شود، در راستای بازسازی مقبره، پیکر ایشان را سالم، طیب و طاهر مشاهده می‌کنند و به اندازه‌ای این پیکر تازگی داشته که گویا چند ساعت پیش دفن شده است.

 

مدیر بقعه شیخ صدوق افزود: بعد از مشاهده این واقعه به علمای قم از جمله پدر آیت‌الله مرعشی نجفی اطلاع داده می‌شود، ایشان تشریف آورده و تأیید می‌کنند که این مرقد شیخ صدوق است، بعد از این برای ایشان ضریح ساخته و زیارتگاه دوستدارانش قرار می‌گیرد.

 

نیک‌پور در پایان خاطرنشان کرد: بقعه این عالم ربانی در خیابان ابن‌بابویه شهر ری قرار دارد که عاشقان و دوست‌داران اهل‌بیت(ع) به زیارت این عالم ربانی می‌شتابند./807/ت302/ح

ارسال نظرات