۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۵۸۶۷۷

حضور 230 طلبه حوزه علمیه گلستان در مراسم معنوی اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گلستان از حضور 229 طلبه مدارس علمیه استان در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
طلاب معتکف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مهدی فندرسکی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گلستان امروز در جمع طلاب معتکلف گرگان با اشاره به ثمرات اعتکاف افزود: اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و پرواز به سوی خانه حضرت حق است و سبب تلطیف روح، طهارت جسم، خودسازی و تهذیب نفس می‌شود.

 

وی اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند بیان کرد، گفت: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می شود.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه گلستان افزود: انسان‌ها با قرار گرفتن در فضای روح‌بخش و آرامش بخش اعتکاف که برخاسته از ارکان عبادتی این فریضه الهی از قبیل نماز، روزه، نیایش و توسل است، می‌توان قدم‌های مثبتی در رسیدن به لقای الهی با بهره‌مندی از اندیشه‌های مذهبی برداشت.

 

حجت الاسلام میرفندرسکی با اشاره به این که اعتکاف فصلى است ‏براى گریستن، براى ریزش باران رحمت، براى شستن آلودگى‏هاى گناه، براى تطهیر صحیفه اعمال، براى نورانى ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است، ادامه داد: فضای برخاسته از تعامل و همدلی در اعتکاف می‌تواند نقش بسزای در افزایش قدرت و عظمت اسلام داشته باشد.

 

وی با اشاره این که ماه رجب، ماه استغفار است و مسیرمان را بیش از بیش باید در چنین ماهی اصلاح کنیم، افزود: این ماه استغفار یعنی طلب غفران و آمرزش به جانب خداوند متعال را بیش از بیش می کند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه گلستان خاطر نشان کرد: این مراسم از نماز صبح روز 13 رجب برابر با 12 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا نماز مغرب و عشاء امشب ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام مهدی فندرسکی در پایان گفت: 31 مبلغ هجرت بلند مدت نیز در روستاهای سراسر استان مراسم معنوی اعتکاف را در مساجد برپاکرده و خود نیز در آن به امور تبلیغی می‌پردازند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات