۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۵۵۷۲۴
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

حضرت مهدی عنایت ویژه‌ای به ماه رجب دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف گفت: سه دعا از امام زمان(عج) ویژه ماه رجب نقل شده که نشان می دهد حضرت اهتمام زیادی به این ماه دارند.
 احمد عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف صبح امروز در درس اخلاق خود که در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد با بیان فضیلت ماه رجب و اعمال این ماه گفت: ماه رجب ماه استغفار و ماه شعبان ماه صلوات است و طبق گفته شیخ عباس قمی در مفاتیح مقدمه ماه رمضان؛ ماه رجب و شعبان است.

 


حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عابدی با بیان این‌که بیش از سه هزار کتاب دعا همانند مفاتیح به ذکر اعمال پرداختند، گفت: در کتب ادعیه از اول ماه رمضاه را بیان کردن اما در مفاتیح این گونه نیست و ماه رمضان مقدمه دارد.

 


رییس دانشگاه علوم و معارف در ادامه به ارزش ماه رجب و ارزش این ماه از منظر حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: سه دعا از حضرت مهدی در ماه رجب نقل شده که مشاهده می‌‌کنیم حضرت مهدی(عج) اهتمام زیادی به این ماه دارند و در دعاهایی همچون صحیفه سجادیه و غیره غالبا بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نشده است در حالی که دعایی که از حضرت مهدی(عج) در این ماه نقل شده با بسم الله آغاز شده است.

 


وی به قرائت قرآن و مداومت داشتن ذکر و اوراد در این ماه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی عنوان بصری خدمت حضرت برای کسب علم رسید امام صادق(ع) فرمودند من در هر لحظه وردی دارم مزاحم من نشوید.

 


وی در ادامه ابراز داشت: ورد یعنی هر روز خواندن بخشی از قرآن که مستقیما پیامبر(ص) از خداوند متعال گرفته است مانند؛ آیت الکرسی،‌ سوره حمد، آیه نور و غیره بخشی از اوراد قرآن به شمار می‌رود.

 

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عابدی در توضیح سیره علما و بزرگان، اظهار داشت: سیره بزرگان دین بر این اساس بوده که به ذکر و ورد اهمیت می‌دادند مانند مرحوم آیت الله گلپایگانی که در قبرستان شب را صبح می‌کرد یا بعضی از علما که پای پیاده از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران راه می‌رفتند و برنامه عبادی داشتند.

 


رییس دانشگاه علوم و معارف با یبان یکی از مشخصه‌های مفاتیح که شیخ عباس قمی کاملا مقید به انجام آن بود گفت: در کنار اسم اهل‌بیت و پیامبر همیشه علیه السلام و صلی الله‌وعلیه‌وآله را کامل ذکر کرده است و خلاصه نوشتن این‌ کلمات صرفه جویی نیست بلکه بی برکت کردن نوشته خود و تاثیرگذار نبودن مطالب است./978/پ202/ف

ارسال نظرات