۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۵۲۱۰۰

نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سال نو نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات خراسان جنوبی به منظور استفاده از فرصت تبلیغی ایام فاطمیه و سال نو در بیرجند برگزار شد.
حجت الاسلام رحيم آبادي - شوراي ائمه جمعه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی، ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با ائمه جمعه خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به این‌که خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی بوده که محور تقریب مذاهب اسلامی است، گفت: ائمه جمعه باید به مردم توصیه کنند در عزاداری خود به انتشار فرهنگ فاطمی پرداخته و از توهین به سایر مذاهب اسلامی خودداری کنند.

 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر جهان اسلام پیش از هر چیز دیگری به وحدت نیاز دارد، افزود: مردم باید در ایام سال نو حرمت فاطمیه را حفظ کنند و ائمه جمعه باید فرهنگ فاطمی را مطابق با سبک زندگی اسلامی در اختیار مردم قرار دهند.

 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی بابیان این‌که متأسفانه آن‌چنان‌که باید در خصوص تحقق شعار سال فعالیت مؤثری در کشور انجام‌نشده است، ادامه داد: ائمه جمعه باید در این زمینه آستین همت را بالا زده و به‌صورت مستقیم درزمینهٔ اقتصاد اسلامی و کارآفرینی در میان مردم تبلیغ کنند.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به این‌که ائمه جمعه باید سطح بصیرت دینی و سیاسی را در مردم افزایش دهند، اظهار کرد: متأسفانه هجمه‌های فرهنگ غرب سبک زندگی مردم را تغییر داده و زندگی مردم مسلمان را از زندگی بر محور خدا به زندگی بر محور تجمل‌گرایی و چشم هم‌چشمی تبدیل کرده است به همین خاطر باید در این زمینه توسط ائمه جمعه فعالیت مؤثرتری صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که ائمه جمعه در سال جاری باید تلاش کنند تا نهادهای مختلف را در محل خدمت به سمت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سوق دهند، تصریح کرد: با توجه به کمبود روحانی در استان و افزایش هجمه‌های تبلیغاتی دشمن ائمه جمعه باید در شوراهای فرهنگی هر شهرستان برای گسترش فرهنگ دینی برنامه‌ریزی ویژه و هدفمندی به‌خصوص برای نسل جوان انجام دهند.

 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: ائمه جمعه باید هم پای رهبری در عرصه تحقق راهبردهای مختلف موردنیاز نظام پیشگام باشند و سعی کنند به تبعیت از رهبری تمامی مردم را برای رسیدن به راهبردهای انقلاب بسیج کنند.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی همچنین از ائمه جمعه خواست در ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر حضور فعالی داشته و در زمینه ارائه راهبرد برای انجام ین فریضه آن‌ها را هدایت کنند.

 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ضمن قدردانی از فعالیت‌های ائمه جماعات در سال جاری، از آن‌ها خواست در سال جدید تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دوچندان کرده و سعی کنند زمینه بسیج عمومی مردم و مسؤولان را درزمینهٔ تحقق راهبردهای امام خامنه‌ای فراهم کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات