۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۹۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم:

برنامه ریزی و مدیریت صحیح عامل تحول و ارتقای مسائل فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم خواستار توجه بیشتر به بخش فرهنگ در جامعه شد و گفت: اگر برنامه ریزی در سطح کشور انجام پذیرد و مدیرانی لایق آن را اداره کنند بودجه فرهنگی بیش از حد نیاز است و موفقیت بسیار چشم گیر خواهد بود.
حجت الاسلام حسن اکبري نماينده ولي فقيه در سپاه قم

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه گفت: در اصل کاستی های عرصه فرهنگ به خاطر نداشتن برنامه درست و ساختار صحیح است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم ادامه داد: اگر در نظام دینی و اسلامی به مراتب فرهنگ توجه شود متوجه خواهیم شد که نظام دینی یعنی فرهنگ اصیل اسلامی؛ در این صورت است که یک عزم و اراده عمومی در همه بخش ها ایجاد خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در این صورت است که واقعیت ها، حقیقت ها و آسیب های جامعه شناخته خواهد شد و می توان رویکردهای فرهنگی را در جامعه پیگیری کرد؛ در صورت توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و عزم جدی برای حل مسائل باید از اصل موضوع، موانع و عواملی که ما را به سمت رکود و سکون پیش می برند آگاهی یابیم.
 
وی اظهار داشت: ماندگاری برنامه درست و پا برجا ماندن آن نیاز به برنامه ریزی قوی در این عرصه دارد؛ برنامه ریزی های درست نیز باید با مدیران لایق و کارآمد اجرایی شود تا مثمر ثمر باشد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به هجمه های صورت گرفته از سوی دشمنان ابراز داشت: با برنامه ریزی صحیح خواهیم توانست بر این هجمه ها فائق آییم.
 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری هزینه های فرهنگی را مورد توجه قرار داد و در پاسخ کسانی که بودجه فرهنگی کشور را ناکافی می دانند تصریح کرد: اگر برنامه ریزی در بخش فرهنگ درست باشد، هزینه ها کاهش خواهد یافت؛ بودجه فرهنگی کشور برای پیگیری برنامه ریزی صحیح و مدیریت لایق کافی است.
 
وی ادامه داد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و خواص باید دغدغه فرهنگ را در اولویت قرار دهند؛ باید مواظبت کرد تا کارهای موازی انجام نشود و با مدیریتی واحد کار هماهنگ انجام شود و مسیری واحد پیموده شود تا فرهنگ ملی ارتقا یابد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به فرهنگ سازی پیامبر اکرم در زمان حیاتشان گفت: باید از فعالیت های فرهنگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) درس بگیریم و بدانیم که انجام چنین فعالیت های فرهنگی در عصر ما و در زمان آینده تأثیر گذار خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان توضیح داد: فعالیت های فرهنگی نسل ما به نسل های دیگر منتقل خواهد شد همانگونه که فعالیت های فرهنگی پیامبر مکرم اسلام (ص) تا این زمان ادامه داشته و مردم کماکان تحت تأثیر آن فرهنگ ناب هستند./836/ت302/ش

ارسال نظرات