۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۴۹۲۶۹
کارشناس مذهبی شبکه جهانی ولایت:

پیروی از ولایت، تجلی خدامداری حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی شبکه جهانی ولایت در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: از آن جه که ولایت مداری حضرت زینب(س) تجلی خداباوری و خدامداری در زندگی ایشان است؛ حضرت زینب کبری(س) اسوه کمال خدامداری است زیرا پیروی و انطباق با ولایت معیار داشتن سرمایه خداباوری است.
حجت الاسلام محمد رضايي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، کارشناس مذهبی شبکه جهانی ولایت، شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی با بیان این که اطاعت و پیروی از امام تجلی خدا مداری حضرت زینب کبری(س) است، اظهار کرد: اولیای خداوند هر کاری می کنند به فرمان خدا است به همین دلیل برایشان مطلوب و زیبا است؛ این درس بزرگی است که حضرت زینب(س) در دنیا منتشر کرد؛ خدا باوری و خدا مداری سرمایه اصلی انسان است.


خدامداری؛ سرمایه انسان


وی با بیان این که سرمایه انسان خدا مداری است، تصریح کرد: ارزش هر انسانی به همان میزانی است که به خداوند گره می خورد؛ در شبانه روز هر چه قدر با خدا ارتباط برقرار کند همان اندازه می ارزد؛ انسان مؤمن همه لحظات زندگیش حتی در رقابت های تجاری و سیاسی خدایی است و از خداوند غافل نیست.


استاد حوزه علمیه افزود: خداوند تابلوی تمام نمایی از ولایت را برای ما قرار داد تا خود را با آموزه های نبوی و علوی منطبق سازیم و زندگی ما رنگ خدایی پیدا کند و زندگی ما به میزانی که با اولیای خدا مرتبط شود خداگونه و به همان میزان که فاصله می گیرد از خداوند دور می شود.


حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: انسانی که زندگیش رنگ خدایی دارد همیشه در حال نماز است به این معنا که در محیط منزل، پشت فرمان ماشین، در هر شغل و منصبی پلیس و وزیر و وکیل همانند وقت نماز متوجه و یاد خدا است.


کارشناس مذهبی شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: این فرد سرمایه زندگیش را پیدا کرده است، به فرموده قرآن کریم هیچ دادو ستدی او را از خداوند غافل نمی کنند؛ نمی گوید دنبال کسب و کار نیست بلکه مانند سایر مردم برای چرخ و رفاه زندگی خود کار می کند اما شغلش سبب غافل شدن او از یاد خدا نمی شود.


به گفته وی دین و ایمان افراد حزب باد با فضای اطرافشان و معیارهای دنیوی تنظیم می شود و  سرمایه ای در زندگی ندارند.


حضرت زینب؛ اسوه کمال خدامداری


استاد حوزه علمیه ابراز کرد: حضرت زینب کبری(س) نمونه کمال داشتن این سرمایه است زیرا پیروی و انطباق با ولایت معیار داشتن این سرمایه یعنی خداباوری است.


حجت الاسلام رضایی تهرانی اظهار کرد: حضرت زینب(س) در کربلا سنی بالغ بر 50 سال دارند اما پس از شهادت امام حسین(ع)، برای هر اقدامی از سیدالساجدین امام سجاد(ع) به عنوان ولی خود کسب اجازه می کردند.


وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) به عنوان منتشر کننده پیام انقلاب کربلا وقتی به دروازه کوفه می رسد و شاهد جشن مردم می شود ابتدا مردم را بهت زده و آن ها را مبهوت می کند، در مرحله بعد آن ها به ندامت و پشیمانی و سپس گریه می کنند و اشک می ریزند.


کارشناس مذهبی شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: در مرحله آخر فریاد می زنند و حضرت زینب(س) همچنان محکم در حال سخنرانی هستند که نمی توانید با اشک و فریاد خون حسین(ع) را جبران کنید که امام سجاد(ع) در این لحظه می فرمایند: ای عمه آرام باشید، کافی است.


حجت الاسلام رضایی تهرانی ابراز کرد: حضرت زینب با همین یک جمله امام زین العابدین(ع)  که در واقع که به امر امام است، ادامه نمی دهند ولایت مداری در زندگی حضرت زینب(س) در واقع تجلی خداباوری و خدامداری ایشان است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات