۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۹۱۹۲
آیت الله شبستری:

ماندگاری اشعار استاد شهریار به واسطه مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: استاد شهریار با الهام از قرآن و اهل بیت(ع) اشعارش آوازه جهانی پیدا کرد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در همایش «قرآن و استاد شهریار» با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: این مسابقات فرصت مناسبی برای ترویج و توسعه بیش از پیش فعالیت های قرآنی در آذربایجان شرقی است.

 

وی با بیان‌که این مسابقات استان را به عطر قرآنی و نور آیات قرآن کریم منور کرده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات فرصت مناسبی برای شناخت استعدادهای جدید در عرصه قرآنی است.

 


آیت الله شبستری با بیان ویژگی مشترک قرآن و نور که نور از اسماء قرآن است، تصریح کرد: سرعت سیر نور و دادن قدرت تشخیص اشیا از همدیگر از ویژگی های نور است که قرآن این سرعت سیر و نفوذ و توانایی تشخیص به افراد و جوامع را دارد.

 


وی گفت: نور معنوی قرآن از سوی پیامبر اسلام(ص) در آن زمانی که وسایل ارتباطی و تبلیغی نبود، از سرزمین حجاز به سرعت در دنیا منتشر شد و سعادت و تشخیص حق از باطل را که از ویژگی های فرقان (قرآن) است را به اسلام آورندگان داد.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های اشعار استاد شهریار گفت: استاد شهریار با الهام گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) در اشعارش آوازه جهانی پیدا کرد و برای همیشه ماندگار شد.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که شهریار از مفاخر ایران، تبریز و دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: بیشتر شعرهای شهریار اقتباس شده از قرآن است، بر این اساس تاثیرگذاری بالایی دارد.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص استاد شهریار، یادآوری کرد: شهریار دوره عرفانی و معنوی زیبایی را گذرانده و از انقلاب اسلامی خوب استقبال کرده و اشعارش از سطح بالایی برخوردار است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به ماندگاری و تأثیرگذاری شعرهای دعبل خزاعی، کمیل و حصان ثابت از شعرای بزرگ در صدر اسلام و اقبال لاهوری و عابد تبریزی، افزود: این شاعران که طبع شعر بالایی داشتند با الهام از قرآن و اهل بیت (ع) توانستند در اذهان مردم همیشگی شوند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات