۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۴۸۹۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حوزه های علمیه محور وحدت در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز اسلام هراسی با هدف تضعیف شیعه و سنی، توطئه و مکر اول استکبار جهانی است تا چهره اسلام، شیعه و سنی را، زشت و کریه نشان داده و مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم آغاز به کار دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه های پیام نور با محوریت ادیان در گرگان با اشاره به این که دشمن با دام هایی که می گستراند سعی دارد تا مردم مسلمان را به بیراهه کشاند و تفرقه افکنی کند، افزود: مسلمانان با توجه به آیات، روایات و سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) نباید در دام دشمن گرفتار شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وحدت یکی از حقایق قرآن است، تصریح کرد: نگاه قرآن به وحدت فراتر از جهان اسلام است از این رو امت اسلامی باید برای ترویج و تبلیغ این نگاه، با هم یکپارچه و متحد باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: توحید و وحدت روح و جان اسلام محسوب می شود که باید مورد توجه مردم شیعه و سنی قرار گیرد و باید این فرهنگ را با کوشش و تلاش بسیار در دانشگاه ها و حوزه های علمیه جا بیاندازیم.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که با توجه به این که دانشگاه ها در زمینه وحدت بسیار تأثیرگذار هستند وحدت باید تبدیل به یک فرهنگ شود، اضافه کرد: توده های مسلمان و همه فرق اسلامی می خواهند به یک نقطه برسند و آن نقطه عمل به گفته های پروردگار متعال و رسول گرامی اسلام(ص) است.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اعتقادات و باورهای شیعه و سنی بر پایه های محکمی بنا نهاده شده است که اگر این مسأله را بفهمیم و درک کنیم یکدیگر را بهتر باور خواهیم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که احترام متقابل راهکار سوم است، اظهار داشت: شیعه و سنی باید تلاش کنند تا به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند زیرا قرآن، حدیث، سیره و عقل همه ما را به این سمت راهنمایی می کنند.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: امروز تخاصم بین مذاهب اسلامی از بزرگترین حرام ها و وحدت اسلامی از واجب واجبات است و باید به جایی برسیم که وقتی در مقابل دنیا می خواهیم از اسلام سخن گوییم یک حرف واحد بزنیم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات