۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۸۲۶
به همت مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر؛

یادواره فرمانده شهید مجید افقهی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره فرمانده شهید مجید افقهی به همت مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد.
یادواره فرمانده شهید مجید افقهی در مشهد برگزار شد یادواره فرمانده شهید مجید افقهی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار عباس کریمی، روایتگر دفاع مقدس، امروز در مراسم یادواره فرمانده شهید مجید افقهی که به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: رفتار و عملکرد ما زیر ذره بین شهدا و مردم قرار دارد.

 

وی به ضرورت گرامیداشت یاد شهدا اشاره و ابراز کرد: در دفاع مقدس، رزمندگان اسلام در مقابل 40 کشور قرار داشتند، افراد کم سن و سالی در جنگ حضور داشتند که شناسنامه خود را دست کاری کرده بودند تا بتوانند در جنگ شرکت کنند.

 

روایتگر دفاع مقدس به ویژگی های رزمندگان اسلام اشاره و اظهار کرد: خداوند در قلب رزمندگان، جاودانه شده بود؛ در کنار تک تک ما، نگاه شهیدی است که نظارگر رفتار و عملکرد ما است.  

 

کریمی با اشاره به این که در قبال خون شهدا مسؤول هستیم، افزود: مراقب باشیم راه خود را گم نکنیم، شهید ضرغامی می گوید «مادر زمانی که پیکرم را آوردند برایم اشک نریز، زمانی اشک بریز که مردان ما غیرت و زنان ما عفت را کنار گذاشته باشند.»

 

وی ابراز کرد: ما به زنان با حجاب و با وقار ایران افتخار می کنیم، اما می باید مراقب تهاهجم فرهنگی دشمن باشیم که حجاب و متانت بانوان را هدف قرار داده است؛ دشمن پی برد که از طریق نظامی نمی تواند به ایران صدمه بزند، از این رو فرهنگ ما را نشانه گرفت.

 

روایتگر دفاع مقدس اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس، زنان و مردان چه در میدان جنگ و چه در زمان اسارت در مقابل دشمن ایستادند و مقاومت کردند؛ کتاب «من زنده ام» خاطرات اسارت معصومه آباد را به تصویر می کشد که نشان این است که بانوان ما نیز  همچون مردان، سختی ها و مشکلات اسارت را به جان خریده بودند.

 

کریمی با بیان این پرسش که ما در برابر خون شهدا چه کردیم، افزود: زمانی که وصیت نامه شهدارا مرور می کنیم، می بینیم شهدا، در وصیت نامه خود بر پنج نکته مهم و اساسی، نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر، ولایت، امربه معروف و نهی از منکر و حجاب تأکید می کنند.

 

وی به سیره رفتاری و اخلاقی فرمانده شهید مجید افقهی اشاره و ابراز کرد: شهید در واحد اطلاعات، عملیات 21 امام  رضا فعالیت داشت و حماسه های زیادی آفرید؛ او در عین حالی که روحیه شوخ طبعی داشت، اما مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

 

خانم آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) در ادامه این مراسم گفت: باید از این انقلاب پاسداری کنیم، اکنون ما در جنگ فرهنگی قرار داریم و نباید اجازه دهیم که دشمن به اهداف خود برسد.

 

وی افزود: ما مدیون خون شهدا هستیم؛ ما قادر نیستیم سختی ها و مشکلاتی که آنان تحمل کردند، تحمل کنیم. در طول تاریخ سابقه نداریم که انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران، این گونه پایدار باشد.

 

آشفته گفت: دشمن با شیوه های مختلف همچون تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی تلاش می کند تا جلوی رشد و پیشرفت انقلاب را بگیرد و آن را از مسیر خود منحرف کند، اما موفق نمی شود و مردم با حضور به موقع در موقعیت های حساس همچون حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه، مقاومت و ایستادگی خود را به منصه ظهور می گذارند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات