۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۴۵۱۷۱
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

قرآن کریم وحدت را نشانه رحمت الهی می داند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اراکی بابیان این‌که قرآن ما را به مودت و رحمت نسبت به یکدیگر دعوت می‌کند، گفت: وحدت نشانه رحمت الهی است.
آيت الله اراکي در بيرجند آيت الله اراکي در بيرجند آيت الله اراکي در بيرجند آيت الله اراکي در بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در مراسم پیاده‌روی درمیان، بابیان این‌که جامعه‌ای محروم است که مورد رحمت الهی قرار نگیرد، گفت: اگر جامعه‌ای پراکنده شد این پراکندگی از علامات خشم الهی است.

 

وی افزود: عذاب الهی بر جامعه‌ای وارد می‌شود که علیه هم باشند و جمعی از آن‌ها با جمعی دیگر دشمنی کنند؛ به همین خاطر ستیز موجب می‌شود که جامعه در هم بشکافد و از هم متلاشی شود.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بابیان این‌که در قرآن کریم وحدت جامعه اسلامی با دو پیوند تحقق پیدا می‌کند، گفت: این دو پیوند ناشی از انسجام و پیوستگی و ولایت الهی است؛ بنابراین جامعه الهی و اسلامی جامعه‌ای به‌هم‌پیوسته و جامعه‌ای ولایی است.

 

آیت‌الله اراکی بابیان این‌که ولایت در جامعه موجب انسجام می‌شود، ادامه داد: ولایت در جامعه اسلامی به دو نوع ولایت طولی و عرضی تقسیم می‌شود که این دو نوع ولایت در جامعه به‌وسیله امر و اطاعت با یکدیگر گره می‌خورند.

 

وی تصریح کرد: اولین نگه‌دارنده جامعه الهی ذات اقدس پروردگار است و این نگهداری با امر و نهی و دستورات خداوند متعال صورت می‌گیرد.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بابیان این‌که اگر از دایره اطاعت الهی خارج شویم، ولایت و نصرت الهی از ما گرفته می‌شود که این همان ولایت طولی است، تأکید کرد: آنچه بر انقلاب و ملت ایران گذشت بر هر ملت و انقلابی که می‌گذشت آن ملت و انقلاب از هم می‌پاشید.

 

آیت‌الله اراکی با اشاره به این‌که در حمله نظامی آمریکا به طبس خدا ماشین جنگی آمریکا را در هم شکست و این از بزرگ‌ترین معجزات انقلاب در صحرای طبس است، ادامه داد: ما در آغاز جنگ تحمیلی هیچ نوع امکاناتی نداشتیم و نیروی قدرتمند خداوند ملت ایران را در جنگ پیروز کرد.

 

وی ادامه داد: همه تحلیلگران سیاسی و نظامی اقرار دارند که ایران اولین قدرت منطقه است که این از برکات انقلاب اسلامی برای ملت ایران است و آنچه ملت ایران را پیروز میدان کرد وحدت است؛ بنابراین وحدت در شرایط کنونی از ضروری‌ترین لوازم برای بقای امت اسلامی و مقابله با دشمنان است.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بابیان این‌که پیامبر(ص) واسطه رحمت الهی برای بشریت هستند، تأکید کرد: مسلمانان باید از این رحمت بودن پیامبر (ص) برای گسترش نظام اسلامی و توسعه دین اسلام در جهان استفاده کنند.

 

آیت‌الله اراکی با اشاره به این باید امت اسلامی برای این‌که رحمت الهی را به دست آورند باهم وحدت داشته باشند، یادآور شد: وحدت لازمه رحمت الهی است و تاز مانی که وحدت برجهان اسلام حاکم شود نخواهیم توانست به‌عنوان یک مسلمان پیامبر (ص) را واسطه رحمت الهی در جهان معرفی کنیم./968/پ202/ب5

ارسال نظرات