۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۴۴۵۹۰
رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی خبر داد؛

وجود 1304نخبه و استعداد برتر در استان خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد نخبگان استانی خراسان رضوی گفت: تعداد 1304 نخبه در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده اند که برخی از آن ها در حال حاضر در استان های دیگر کشور فعالیت می کنند و باید تمهیدات لازم در زمینه جذب این نخبه در استان فراهم شود.
بنياد نخبگان استاني خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد سرگلزایی، رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی ظهر امروز در نشستی خبری در محل این بنیاد، با بیان این که بنیاد نخبگان خراسان رضوی در  17 خرداد به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، افزود: برنامه ها و فعالیت های بنیاد در چارچوب سند راهبردی کشور در امور نخبگان و اساس نامه ی بنیاد ملی نخبگان انجام می شود.

 

وی با اشاره به این که بنیاد نخبگان استان با هدف شناسایی نخبگان فعالیت می کند، افزود: برنامه های بنیاد نخبگان استانی، مشارکتی بوده و به عنوان بازوی کمکی به سایر دستگاه ها ی اجرایی و تحقیقاتی دانشگاهی در سطح استان به شمار می رود و بیشتر فعالیت های آن جنبه نظارتی دارد.

 

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: جهت معرفی بنیاد در سطح استان در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و برخی دیگر از ارگان ها رابط هایی مشخص شده اند تا برنامه های بنیاد را معرفی کنند و نیز تصمیم داریم رابط هایی نیز در شهرستان های استان از رابط ها استفاده کنیم.

 

وجود 1304نخبه و استعداد برتر در استان خراسان رضوی

استاد دانشگاه مشهد خاطرنشان کرد: تعداد 1304 نخبه در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده اند که برخی از آن ها در حال حاضر در استان های دیگر کشور فعالیت می کنند و باید تمهیدات لازم در زمینه جذب این نخبه در استان فراهم شود.

 

سرگلزایی به طرح شهاب اشاره و اظهار کرد: این طرح برای شناسایی و هدایت استعداد های برتر استان توسط آموزش و پرورش انجام می شود که بنیاد نخبگان استانی عهده دار نظارت است.

 

الگوسازی نخبگان در جامعه باید انجام شود
استاد دانشگاه مشهد از رسانه ها خواست تا در الگوسازی نخبگان جامعه تلاش کنند و تصریح کرد: بانک اطلاعاتی سرآمدان و زبدگان و خبرگان استان از سر فصل های بنیاد استانی نخبگان است که در آن لیستی نیز از برخی شهیدان نخبه استان وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: نخبه به عنوان فردی برجسته و کارآمد که اثر گذاری محسوسی در تولید، گسترش علم و هنر و فناوری و فرهنگ سازی و مدیریت کشور داشته باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید و گسترش دانش و نوآوری، موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و اعتلای جامعه انسانی کشور شود که افراد می توانند از طریق ثبت رزومه خود در سامانه«ثریا» اقدام کنند تا در کمیسیون  بنیاد ملی نخبگان کشوربر اساس معیارهای شناسایی بررسی شوند.

 

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با بیان این که جایزه های تحصیلی و پشتیبانی براساس معیارهای شناسایی بنیاد ملی نخبگان کشور به نخبه های دانشگاهی تعلق می گیرد، اظهار کرد: این جایزه ها شامل جایزه های فرهنگ، آموزش، فناورانه و پژوهش است.

 

سرگلزایی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری در  دانشگاه فردوسی مشهد، 25 نفر در مقطع دکتری ، 17  نفر کارشناسی ارشد و12 نفر کارشناسی؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مقطع دکتری حرفه ای 37 نفر و دکتری تخصصی 8نفر، جهت دریافت جایزه تحصیلی از سوی بنیاد ملی نخبگان و با نظارت بنیاد نخبگان استانی شناسایی شده اند./844/پ202/ب5 

ارسال نظرات