۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۳۴۵۵۲
امام جمعه موقت کاشان:

کسب رزق و روزی حلال در گرو رعایت تقوای الهی است

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت کاشان با بیان این‌که انسان مؤمن باید برای کسب روزی حلال تلاش کند و آن را از راه حلال کسب کرده و بدنبال کسب روزی حرام نباشد، گفت: کسب رزق و روزی حلال در گرو رعایت تقوای الهی است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان امروز در جمع مردم کاشان گفت: انسان مومن باید برای کسب حلال تلاش کند و سعی کند روزی که خداوند برای او قرارداده است آن را از راه حلال کسب کند و بدنبال کسب روزی حرام نباشد.

 

وی افزود: براساس فرهنگ قرآنی یکی از اموری که در کسب رزق و روزی خیلی موثر است مسأله تقوای الهی است که هرکس تقوا داشته باشد خداوند برایش جبران می کند.

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به داستان گاو بنی اسرائیل و بهانه های بنی اسرائیلی برای خرید این گاو و همچنین داستان جوانی که گاو دل خواه بنی اسرائیل را داشت گفت: جوانی که به خاطر بیدارنکردن پدر خود از معامله سودمندی گذشته بود پدرش گاوی را به او هدیه داد، که این گاو همان گاوی بود که قوم بنی اسرائیل به دنبال خرید آن بودند و آن را به قیمت گزافی خریدند تا خداوند به این وسیله سودی را که پیش از این به دلیل احترام به پدر از دست داده بود جبران کند.

 

به گفته وی، خداوند در قرآن می فرماید هرکس تقوای الهی داشته باشد، روزی او را به جایی که انتظارش را ندارد می‌رساند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با توصیه به رعایت تقوا در انجام معاملات و خرید و فروش، گفت: این اشتباه محض است که عده‌ای معتقدند اگر در انجام معامله و خرید و فروش دروغ نگویند سودی برای آنها به همراه نخواهد داشت.

 

وی افزود: این وعده الهی است که انسان هایی که دارای تقوای الهی هستند روزی آنها نیز از راه کسب درآمدهای حلال تأمین خواهد شد و این امر نیازی به تجربه ندارد.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که تقوای الهی دارای آثار و برکات فراوانی برای انسان‌ها است یاد آورشد: برخی از آثار تقوا در دنیا ظاهر می شود اما برخی از آثار تقوا در آخرت برای انسان سودمند خواهد بود. 

 

حجت الاسلام اسلامی‌تبار یاد آورشد: خداوند برای انسان‌های باتقوا درهایی از خزائن خود را به گونه‌ای می‌گشاید که برای انسان مشهود و قابل رویت نیست، از این رو انسان باید در کارهای خود ظریف و دقیق باشد.

 

امام جمعه موقت کاشان افزود:  هرکس تقوای الهی داشته باشد خداوند نیز راه های خروج از مشکلات و تنگ‌ناهای زندگی را به او نشان می‌دهد و از جایی که گمان نمی‌کند به او روزی می رساند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات