۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۳۲۴۵۴
مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی:

تفکر بسیج تفکر سازندگی و محرومیت زدایی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که امام خمینی(ره) بسیج و تفکر بسیجی را به تأسی از فرهنگ عاشورا در کشور احیا کردند، گفت: تفکر بسیجی تفکر سازندگی و محرومیت زدایی است.
محمد علي تابعي

حجت الاسلام محمدعلی تابعی، مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که تفکر بسیج تفکر احیاگر ارزش های اسلامی است، گفت: امام خمینی(ره) تفکر و تشکل بسیج را با تأسی از مکتب عاشورا ایجاد کردند و می خواستند با استفاده از این تفکر فرهنک اسلامی را در سراسر این کره خاکی منتشر کنند.

 

وی با بیان این که تفکر بسیجی یک تفکر رفاه زده نیست که بخواهد به دنبا آسایش و منفعت طلبی باشد، افزود: هدف از تأسیس بسیج محرومیت زدایی از جامعه و محو کردن ریشه های فقر فرهنگی بود.

 

مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که بسیجیان در دوران انقلاب و پس از آن با حضور پرشور در عرصه های مختلف اجتماعی و علمی به جهانیان ثابت کردند که فرزندان واقعی روح الله هستند، تأکید کرد: تفکر بسیجی اهل سازش نیست و شخصی که ادعا می کند بسیجی است ولی با دشمنان نظام سازش می کند بدانید این شخص بسیجی نیست.

 

حجت الاسلام تابعی با بیان این که تفکر بسیجی ضمن محرومیت زدایی سازندگی هم می کند، ادامه داد: بسیجیان در سال های انقلاب و پس از آن به هر نقطه ای که پا گذاشتند ویران های جامعه را آباد کرده و زندگی و نشاط را به مردم آن سرزمین هدیه دادند.

 

وی با بیان این که بسیجی واقعی غمخوار امت اسلامی است، افزود: بسجی تنها به منفعت سرزمینی و مردم خود فکر نمی کند زیرا وامدار عاشورا است و در مرام و مکتب عاشورا کسی که اظهار دلدادگی می کند غمخوار امت اسلامی است و برای اتحاد و وحدت امت اسلامی تلاش می کند.

 

مسوؤل شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که این استان در طول سال های جنگ و انقلاب بیش از 80 طلبه بسیجی تقدیم انقلاب کرده است، گفت: رسالت طلبه بسیجی در مقایسه با سایر بسیجیان بیشتر است زیرا در عین حال که نقش هدایتگری دارد باید در لباس یک بسیجی بدون هیچ آسایشی به مردم خدمت رسانی کند و طلاب بسیجی هم در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که به خوبی قادر به انجام این رسالت خطیر هستند.

 

حجت الاسلام تابعی با اشاره به این که طلاب بسیجی باید به جز عرصه های تبلیغی در عرصه های علمی هم رویکرد خوبی داشته باشند، ادامه داد: در حال حاضر کشور ما بیش از هر زمان دیگری به علوم انسانی اسلامی نیازمند است و طلاب باید این علوم را از منابع استخراج کرده و در اختیار متخصصان سایر رشته ها قرار دهند تا بتوانیم کشوری پیشرفته و در عین حال اسلامی داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر مهمترین رسالت طلاب بسیجی هدایتگری و بیداری مردم و همچنین همراهی متخصصان رشته های گوناگون در حوزه تولید علوم انسانی اسلامی است زیرا آنچه در حال حاضر جامعه متخصص و علمی ما را گرفتار کرده علم زدگی است و برای این که با این علم زدگی مقابله کنیم باید در کنار علم دانش دین و اسلام را هم به متخصصان منتقل کنیم./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات