بازسازی تمدن اسلامی از برکات مهم انقلاب است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مردم در مسجد جامع خوسف با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با اتکا به نظام ولایی خودباوری را در میان امت اسلامی زنده کرد، اظهار داشت: از آن جایی که وحدت در دین و در عمل از مهم ترین اصول نظام ولایی است، این نظام با ایجاد وحدت در میان امت اسلامی زمینه احیای تمدن اسلامی را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه نظام ولایی منادی احیای عدالت، اخلاق، صلح، راستگویی، کرامت انسانی و آزادی در میان ملت های جهان است، گفت: آنچه که یک ملت برای آزادی نیاز دارند این است که توانمندی هایش یادآوری شود که نظام ولایی با یادآوری توانمندی های ملت ها و به فعلیت رساندن این توانمندی ها زمینه رهایی مسلمانان را از چنگال ستم و وابستگی فراهم می کند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با اشاره به اینکه تمامی آسیب ها و فتنه های موجود در جهان اسلام از کینه یهود نشأت می گیرد، گفت: اگر امروزه شاهد عنصری مانند داعش در جهان اسلام هستیم که عملکرد آن هیچ شباهتی به آموزه های اسلام ندارد، به خاطر این است که کشورهای اسلامی به نعمت ولایت بی توجه شده اند، در حالی که اگر نظام ولایی و امامت بر تمامی جهان اسلام حاکم می شد، هر کسی به خود اجازه نمی داد بر اساس سلیقه شخصی خود اسلحه به دست گیرد و هزاران انسان بی گناه را به ضربه گلوله بکشد.
حجت الاسلام عبادی افزود: اگر حمایت های مردمی و حمایت بعضی از دولت ها نبود، هرگز داعش نمی توانست به حیات خود در کشورهای اسلامی ادامه دهد، بنابراین این مردم و دولت ها هستند که باید از دیدگاه سطحی نگرانه خود در خصوص اسلام دست برداشته و به باطن آیات قرآن که مسلمانان را به « رحما بینهم » توصیه می کند، عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه عظمت جهان اسلام در سایه وحدت محقق می شود، گفت: نظام اسلامی بدون رهبر و امام مانند یک پیکر بی سر است و پیکر زمانی که سر نداشته باشد، فلج است و هیچ کاری از دست او ساخته نیست.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و در میان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جای جای قرآن انسان به تبعیت از اولی الامر و امام دعوت شده است، افزود: کسی که نسبت به امر ولایت بی توجه باشد، دیر یا زود هلاک می شود و این هلاکت به خاطر این است که در برداشت ها و عملکردهای خود نسبت به دین دچار افراط و تفریط می شود، بنابراین اگر بخواهیم به سعادت برسیم باید در دین میانه روی را پیشه کنیم و میانه روی تنها با تبعیت از راه امام معصوم و فقهای ایشان محقق می شود. /968/پ202/ب3