۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۳۲۴۵
نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان فریدن:

روحانیت همیشه در حراست از ارزش‌ها پیشگام بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن و بوئین میاندشت به جایگاه روحانیت در استحکام مقاومت در برابر دشمنان و پیشگام بودن آن ها در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: قشر روحانیت همیشه در حفظ حراست از ارزش ها، جان فشانی، پاسبانی از دین، احکام و آموزه های قرآنی و آشنا کردن آن ها با مردم پیشگام بوده است.
نماينده ولي فقيه در سپاه بويين و مياندشت

حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان فریدن و بوئین میاندشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون حفاظت از فرهنگ دفاع مقدس گفت: ما با بازخوانی و مرور فرهنگ و واقعیات دفاع مقدس به پدیده های زیبا، تابلوهای عبرت آموز و بعد اخلاص و معنویت جانبازان، آزادگان و رزمندگان خواهیم رسید.

 

 

وی با اشاره به این نکته که انسان با پاگذاشتن روی نفس خود و تقویت اخلاص می تواند به شناخت خداوند متعال دست پیدا کند اظهار داشت: رزمندگان اسلام با همان بعد اخلاص، روحیه جهادی، راز و نیاز و گریه های نیمه شب، فرمانبری از فرماندهان، مبارزه با نفس و شکستن خود توانستد به درجاتی والا از ایمان دست پیدا کنند و در نبرد حق علیه باطل بر دشمنان فائق بیایند.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن و بویین میاندشت با تأکید بر نیازمند بودن جوانان به الگوهای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما باید با تقویت روحیه اخلاص، بینش  و خودباوری نوعی ایمنی در جوانان در برابر هجمه های دشمن در جنگ نرم ایجاد نماییم تا جوانانی امثال حسین فهمیده به جامعه تحویل دهیم.

 

 

وی ادامه داد: مدیران و مسؤولان نیز باید همانند فرماندهان جنگ عمل کنند و با بصیرت، دشمن شناسی و تقویت روحیه جهادی در راستای جامعه ای پویا و فعال گام بردارند.

 

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به نقش مهم جوانان در عرصه های مختلف جامعه امروزی ابراز داشت: یادآوری این نکته ضروری است که در زمان جنگ بیش از 80 درصد رزمندگان قشر جوان بودند و و در خیل عظیم شهدا نیز نزدیک به 36 هزار شهید دانش آموز وجود دارد؛ نسل جوان امروز نیز با تأسی از شهدای جوان و مطالعه زندگی و آشنایی با نوع ایثار و فداکاری آن ها می تواند برای آیندگان سرمشق باشد.

 

 

وی به جایگاه روحانیت در استحکام مقاومت در برابر دشمنان و پیشگام بودن آن ها در زمینه های مختلف اشاره کرده و اذعان داشت: قشر روحانیت همیشه در حفظ حراست از ارزش ها، جان فشانی، پاسبانی از دین، احکام و آموزه های قرآنی و آشنا کردن آن ها با مردم پیشگام بوده است و این بیانگر نقش ارزشمند روحانیت و لزوم جایگاه آن ها در جامعه است.

 

 

حجت الاسلام نوری با توصیه به جلوگیری از بدعت ها و انحرافات در تاریخ دفاع مقدس خاطر نشان کرد: با بهره گیری از اطلاعات صحیح از رزمندگان حاضر در صحنه جنگ، بازگویی خاطرات و صحنه های آن زمان از طریق راویان و به تصویر کشیدن زیبایی ها و واقعیات آن زمان از سوی مستند سازان همچنین نقش مهم رسانه ها می تواند در انعکاس و ماندگاری فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس تأثیر بسزایی داشته باشد./939/ت303/ب4

ارسال نظرات