۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۱۹۴۳۵
نماینده ولی فقیه در سپاه کشور:

خروج از محور ولایت مهم ترین چالش تمدن بشری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت مداری بدون تبری و برائت معنا ندارد و دارای پیامدهایی چون عدم تشخیص حق و باطل، تضعیف محور ولایت، تحیر و تردید مردم و وجود اختلاف و چند دستگی و چند قطبی شدن جامعه است.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در مراسم سومین و هفتمین روز رحلت حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره) در مصلی بهشهر افزود: شخصیت این عالم وارسته از مصادیق بارز ولایت مداری در عصر حاضر بود که با مبارزات خود علیه ظلم و ظالم در دوران قبل و بعد از انقلاب خدمات شایانی به انقلاب ارائه کرد.

 

وی اظهار داشت: کاربرد واژه ولایت در قرآن بسیار است و بیش از 232 مورد این واژه در قرآن در قالب مولا و ولی کاربرد داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کشور با بیان اینکه ولایت دارای معنای بسیاری است، خاطر نشان کرد: علامه امینی 27 معنا برای واژه ولایت ذکر کرده اند که همه را به یک معنا بر می گرداند و آن این است که شخص با ولی یک نوع رابطه ولایت دارد.

 

وی ادامه داد: خداوند بخش از ولایت خود را به پیامبران منتقل می کند و اگر پیامبر حق فرمانروایی دارد به اعتبار حقی است که خد اوند به پیامبر داده است و رابطه بین پیامبر و ذات الهی است و این رابطه بین مردم و پیامبر نیز وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: خداوند ولی به ذات است و ولایت را به پیامبر عطا کرد و بخشی از این ولایت را نیز به امامان معصوم و ولی فقیه جامع الشرایط داده است و همچنین رابطه ای بین ولی فقیه و مردم است، بخش از ولایت نیز به پدر و مادر و بخشی نیز ولایت ولی بر صغیر است.

 

وی با بیان این که ولایت ها در شرایط و افراد مختلف است افزود: ولایت ولی بر صغیر در زمان صغر است، اما ولایت پدر و مادر بر فرزندان تا زمان حیات و زندگی والدیت باقی و پابرجا است و همه این روابط نوعی پیوند است که مراتبش متفاوت است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اصول حاکم بر ولایت را برشمرد و بیان داشت: استمرار ولایت مداری، توام بودن ولایت با برائت، مرزبندی با خواص غیر خودی، نگرش و تعبد فرا زمانی در بربر تفکیک ولایتمداری در عصر گذشته و حاضر و تعبد نسبت به ولایت فقیه از جمله این موارد است.

 

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) ولایتمدار واقعی بودند که استمرار در ولایت داشتند و در دوران حیات امام فرمانبر ایشان بوده و بعد از رحلت این امام نیز از رهبری تبعیت کردند و تا آخرین لحظات عمرشان بر این مسأله ولایتمداری و استمرار بر آن استوار بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که اصل تولی و تبری در قرآن یعنی گسستن از هر چه غیر خدا است و پیوستن به محور الهی، و این دو با هم قابل جمع نیستند چرا که ما دارای یک قلب هستیم که یا باید جای خدا باشد یا غیر خدا که با هم نمی تواند باشد.

 

وی گفت: با توجه به چالش های امروز نیز متوجه می شویم که بودن در مسیر کفر و حق با هم نمی شود و این مسأله از دوران گذشته تا کنون بوده است و برای هر زمانی مصداق کاملی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دوران امامت امام علی (ع) اظهار داشت: در زمان این دو بزرگوار نیز محور حق و باطل وجود داشت که متأسفانه در این میان عده ای از پیشکسوتان و علما یک دست روی ولایتمداران داشتند و دستی نیز بر ضد انقلابیون داشته و هر دو را نوازش می کردند و وجود این خواص بی بصیرت موجب شد که عل(ع) خانه نشین شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به بیانات حضرت رسول (ع) که فرمودند: امت من بعد از من 73 فرقه می شوند که 73 پرچم لااله الا الله دارند و تنها پرچم علی (ع) حق است، اضافه کرد: امروز نیز همچون دوران گذشته عده ای بر محور رهبری و عده ای در مقابل ایستاده اند و در مسیر فتنه 88 هستند و عده ای میدان دار هستند و دستی بر ولایتمداران و فتنه گران دارند و این مسأله مهم ترین چالش تمدن اسلامی است.

 

وی اذعان داشت: ولایت مداری بدون تبری و برائت نمی شود  و دارای پیامدهایی همچون مخلوط شدن حق و باطل، تضعیف محور ولایت، تحیر و تردید مردم و وجود اختلاف و چند دستگی و چند قطبی شدن جامعه است که برای جامعه خطرناک است.

 

حجت الاسلام سعیدی گفت: اکنون صد هزار بسیجی در کشور سوریه شکل گرفته، بسیج در لبنان شکل گرفته و در عراق نیز در حال شکل گیری است و با همین بسیج همه جانبه بود که غزه در برابر جنگ 51 روزه اسراییل ایستاد و پیروز شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) فقیه مجاهد و مصداق ولایتمدار واقعی بودند اظهار داشت: ایشان از قبل از انقلاب در مسیر امام راحل و در دوران انقلاب و بعد از آن در راه امام و رهبری بودند، مبارز و مجاهد در برابر رژیم شاه، زمینه ساز تحقق انقلاب و استوار در سنگر نماز جمعه و پیشتاز در دفاع مقدس و خبرگان رهبری بودند که فقدان ایشان ثلمه ای بزرگ برای ما است که به خانواده و بیت ایشان و همه دوستداران و مریدان و جامعه روحانیت تسلیت می گوییم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که بهشهر شهر مهد علم است افزود: وجود آیاتی همچون آیت الله کوهستانی، ایازی، شاهرودی، آیت الله هاشمی نژاد در دوران انقلاب بیانگر ظرفیت والای این منطقه زرخیز است و منطقه هزارجریب بهشهر نیز منطقه عالم پروری است که حجت الاسلام والمسلمین جباری (ره) از این دیار بودند. / 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات