۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۶۰۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

قلم های خبرنگاران باید پشتوانه مادی و معنوی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که قلم های خبرنگاران باید پشتوانه مادی و معنوی داشته باشد، گفت: خبرنگاران با جان و دل جامعه را به سمت توسعه، رشد و ترقی سوق می دهند که از زحمات و تلاش خبرنگاران در عرصه های مختلف باید سپاس گزاری کرد.
روز خبرنگار

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی مناسبتی بسیار مهم از جهت سمعی، بصری و مطبوعاتی است که با این روش می توان در حوزه اطلاع رسانی و تولید و انتشار خبر، به صورت حرفه ای عمل کرده و انصاف و اعتدال را نسبت به دوست و دشمن رعایت نماییم.

 

وی با بیان این که قلم های خبرنگاران باید پشتوانه مادی و معنوی داشته باشد، افزود: خبرنگاران با جان و دل جامعه را به سمت توسعه، رشد و ترقی سوق می دهند که از زحمات و تلاش خبرنگاران در عرصه های مختلف باید سپاس گزاری کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: شورای فرهنگ عمومی روز 17 مرداد را که شهید محمود صارمی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید به عنوان روز خبرنگار نام گذاری کرد.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی به تمامی خبرنگاران و اصحاب مطبوعات و رسانه ادامه داد: این مناسبت ها فرصت مناسبی است تا بتوانیم درخور شأن و شایستگی اهالی خبر و رسانه قدرشناس و قدردان آنان باشیم و بتوانیم از جایگاه این قشر که در مقابل صدمات روحی و جسمی قرار می گیرند، حمایت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به این که در حوزه رسانه و رسانه های مکتوب مسؤولیت دارد یک سری اقدامات انگیزشی برای اصحاب رسانه و مطبوعات انجام می دهد که البته نمی توان خدمات و تلاش اصحاب رسانه و مطبوعات را به صورت مادی قدردان بود و تأمین کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای بحث بیمه خبرنگاری، حمایت های قضایی در صورت نیاز، دفاع از حق و حقوق رسانه تحت عنوان هیأت منصفه مطبوعات که اداره کل ارشاد اسلامی در آن نقش دارد و یک سری برنامه های حمایتی در قالب صندوق حمایت تلاش های قابل توجهی صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ کرامت و جایگاه حرفه خبرنگاری گفت: وظیفه بر این است از کرامت و احترام خبرنگاری و جایگاه واقعی خبرنگار در مجامع و مراکز مختلف دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند جایگاه حرفه ای، تخصصی و مطالعات را در این حوزه بالا ببرند و روز به‌ روز خود را به تکنیک های لازم در حوزه خبر و رسانه مجهز کنند.

 

وی اظهار داشت: باید مسؤولان با همکاری خبرنگاران در راستای اهداف نظام و انقلاب گام بر دارند و با این روش پاسدار و مدافع انقلاب باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: خبرنگاران باید با قلم و خبر خود در راستای خدمت به نظام گام بردارند.

 

وی در ادامه به برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته انجمن خبرنگاران، خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی را برای گرامیداشت روز خبرنگار تدارک دیده است.

 

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار روز شنبه ساعت 10 در تالار کتابخانه مرکزی ارومیه با حضور مسؤولان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در شهرستان های مختلف نیز با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان و ادارات مربوطه برنامه هایی در راستای تجلیل از خبرنگاران برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: باید در راستای تقویت خبرنگاران زبده و متعهد تلاش شود و تمامی مسؤولان باید حامی و پشتیبان خبرنگاران باشند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات