۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۴۲۱

جریمه کمر شکن بانک های فرانسوی از سوی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه فرانسه تصمیم ایالات متحده آمریکا برای جریمه بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریبا» را که ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، «نامعقول» و «گزاف» خواند.
بانک فرانسه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری، گفت: لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه تصمیم ایالات متحده آمریکا برای جریمه بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریبا» را که 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود، «نامعقول» و «گزاف» خواند.

وی برای نخستین‌بار در رابطه با پرونده اتهامی بانک «بی‌ان‌پی ‌پاریبا» در آمریکا به ‌طور علنی موضع‌گیری کرد و به انتقاد از تصمیم ایالات متحده در این باره پرداخت.

گفتنی است، بانک «بی‌ان‌پی ‌پاریبا» که بزرگ‌ترین بانک فرانسوی محسوب می‌شود، متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سودان و کوبا است، اتهامی که معطوف به فعالیت‌های این بانک در خلال سال‌های 2002 تا 2009 است.

فابیوس، اظهار داشت: اگر خطایی سر زده است به‌ طور طبیعی باید مجازاتی در نظر گرفته شود، اما این مجازات باید متناسب و معقول باشد، چنین ارقامی معقول نیست.

کریستیان نویر، رییس بانک بی‌ان‌پی پاریبا، هشدار داده است که چنین جریمه سنگینی می‌تواند تبعاتی جدی برای بخش بانک‌داری داشته باشد و نه تنها بانک «بی‌ان‌پی پاریبا» را متأثر از خود می‌کند، بلکه بر اقتصاد جهانی هم تأثیر خواهد گذاشت./993/1409/ح

ارسال نظرات