۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۹۸۸۸۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

8 روز امنیت از زمان تشکیل شورای امنیت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سیاست های دوگانه آمریکا در قبال امنیت سبب منفور شدن این کشور در جهان شده است، گفت: از زمان تشکیل شورای امنیت، دنیا تنها 8 روز را بدون جنگ به خود دیده است.
حجت الاسلام سعيد سعدي ، مدير مؤسسه حقوق و قضا اسلامي در اهواز شوراي امنيت سازمان ملل متحد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز، با بیان این که عدالت از مبانی اصلی و مظاهر آشکار حکومت دینی بر مبنای تشیع است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی افزون بر تشکیل حکومت گسترش عدالت در جامعه باید هدف اصلی قرار گیرد.

معاون آموزش دادگستری خوزستان با اشاره به وجود مبنایی عدالت در میان شیعیان و فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: عدل الهی رکنی است، که در اصول دین آمده است.

وی با بیان این که عدالت از صفات خداوند است، اظهار داشت: امام علی(ع) در خطابی به یکی از کارگزاران خود، عدالت را از عواملی دانسته که سبب محبوبیت انسان در نزد خداوند می شود.

حجت الاسلام سعدی به اهمیت رعایت عدالت از سوی مسؤولان جامعه اشاره کرد و گفت: مسؤولان نباید نشست و برخواست های خود را تنها با سرمایه داران خلاصه کنند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به بیت المال از سوی مسؤولان اظهار داشت: مسؤولان باید زمانی  را برای رسیدگی به امور فقرا و محرومان جامعه نیز اختصاص دهند.

حجت الاسلام سعدی عدالت را مکتب و سیره علوی دانست و گفت: توجه به مصالح و ثروت های عمومی و جلوگیری از رانت خواری در حدود بسیار کوچک از درس های اهل بیت(س) است.

استاد حوزه و دانشگاه امنیت از دیگر ویژگی های حکومت اسلامی دانست و با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی در این زمینه خاطر نشان کرد: حرمت حریم مردم در جامعه باید شناخته و اهمیت آن گوشزد شود.

معاون آموزش دادگستری با بیان این که امنیت تنها در مقوله جان خلاصه نمی شود، بلکه امنیت سرمایه و امنیت علم نیز در یک درجه قرار دارند، اظهار داشت: مردم در چارچوب نظام مقدس جمهوری باید احساس آسایش، راحتی، و امنیت دارند

حجت الاسلام سعدی در ادامه تصریح کرد: هرگاه امنیت در نزد هر ملتی از ضریب بالایی برخوردار شد، شکوفایی استعداد و پیشرفت در زمینه های گوناگون نتیجه آن خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آسایش برای همه از استاندارهای اسلامی است اظهار داشت: برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر به دنبال ایجاد امنیت جهانی هستند اما در کشورهای مظلوم از جمله افغانسستان، عراق و پاکستان آتش جنگ را شعله ور می کنند.

وی با بیان این که سیاست های دوگانه آمریکا در قبال امنیت سبب منفور شدن این کشور در جهان شده است، گفت: از زمان تشکیل شورای امنیت، دنیا تنها 8 روز را بدون جنگ به خود دیده است.

حجت الاسلام سعدی، در پایان با بیان این که جنگ های بسیاری را شورای امنیت که ادعای مبارزه با خشونت طلبی را دارد به کشورها تحمیل کرده است، اظهار داشت: استکبار جهانی، امنیت را تنها برای چند کشور می خواهد و حاضر است که این امنیت به قیمت نا امنی در دیگر کشورها باشد./9464/پ202/س

ارسال نظرات