۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۰۷۵۶
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

اندیشه بسیجی باید در شبکه مدیریت خُرد و کلان کشور جاری شود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مدیریت در راستای اندیشه بسیجی بدان معنا است که مدیران در اندیشه خدمت خالصانه و صادقانه به انقلاب و مردم باشند و اگر کسی جایی عهده‌دار مسؤولیتی شد، خود را وقف برای مردم کند و در اندیشه خدمت به مردم باشد.
حجت الاسلام  عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور حجت الاسلام عليزاده

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که ضرورت وجود بسیج نه به‌خاطر جلوه ساختاری و تشکل ظاهری، بلکه به‌خاطر نوع نگرش، تفکر و فرهنگ بسیجی است، گفت: بسیج در حقیقت یک مجموعه خشک نظامی نیست بلکه یک جریان فکری است که ریشه در غدیر، عاشورا و ارزش‌های مکتب و مذهب دارد.

وی بسیج و اندیشه بسیجی را ترجمان اندیشه ناب اسلامی دانست و با اشاره به این‌که از این حیث است که بسیج برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: با عنایت بر این‌که ما در یک جامعه انقلابی و ارزشی زندگی می‌کنیم و ملت بزرگ و شریف ما برای تحقق آرمان‌های اسلامی و دینی هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده‌اند،‌ یک مجموعه مردمی لازم است که این تفکر و اندیشه را در همه ابعاد حیات اجتماعی و سیاسی بتواند دنبال و نهادینه کند، لذا سازمان بسیج مستضعفان از نظر ساختاری و سازمانی هم از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

شناسایی استعدادها و توانمندی‌ها با نگاه به ساخت درونی از کارکردهای بسیج است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده شناسایی استعدادها و توانمندی‌های ملت ایران در اقشار مختلف به‌ویژه قشر جوانان با نگاه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت نگاه به درون و ساخت درونی را ازجمله کارکردهای بسیج مطرح کرد و گفت: از این حیث بدنه فعال جامعه که بسیجیان هستند،  برای ما یک سرمایه بزرگ تلقی می‌شود و خود سازمان و تشکیلات بسیج هم به‌عنوان یک سرمایه و پشتوانه‌ برای انقلاب، ملت و جامعه تلقی می‌گردد.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: بسیج به خاطر جوهره بسیج کنندگی که دارد، در راستای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، دین و مکتب از این پتانسل و ظرفیت برخوردار است که بتواند یک انسجام در بین عناصر و نیروهای انقلاب که در بدنه جامعه هستند به‌وجود بیاورد.

ظرفیت بسیج برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و انقلابی

با تأکید بر این‌که در ابعاد سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی و در سبک زندگی مردم به تفکر بسیجی نیازمند هستیم، اظهار داشت: اگر بنا است سبک زندگی که رهبر معظم انقلاب تأکید و توصیه فرمودند اسلامی، انقلابی، دینی و مکتبی شود، ما در بدنه جامعه نیاز به عناصر و سازمانی داریم که مانند بسیج بتواند در ارتباط با دستورالعمل‌های دینی و تغییر و تحولاتی در راستای سبک زندگی صورت بگیرد، ظرفیت سازی و فرهنگ سازی کند و بسیج این ظرفیت را دارد.

حجت‌الاسلام علیزاده مدیریت راهبردی با تفکر بسیجی را یکی از خلإهای جدی جامعه امروز ارزیابی کرد و گفت: اگر این مسأله به‌عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار بگیرد، به فضل الهی چیزی در کشور کم نداریم؛ زیرا به‌لحاظ پشتوانه‌های مالی کشور فقیری نیستیم و نیروی انسانی کمی نداریم بلکه استعدادهای بسیار زیادی داریم.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و اثرگذاری‌های هرچند محدود اما مرموز و اثرگذار آن در بدنه اقتصاد و معیشت مردم، گفت: برخی به جای این‌که اندیشمندانه و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی فکری برای حل این معضلات دراندازند، نگاهی منفعلانه و توجه به آن‌سوی مرزها پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از ضرورت وجود اندیشه و تفکر بسیجی در شبکه مدیریت خُرد و کلان کشور در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی سخن گفت و ابراز داشت: مدیریت در راستای تفکر و اندیشه بسیجی، دینی، مکتبی، علوی و عاشورایی بدان معنا است که مدیران در اندیشه خدمت خالصانه و صادقانه به انقلاب و مردم باشند و اگر کسی جایی عهده‌دار مسؤولیتی شد، خود را وقف برای مردم کند و در اندیشه خدمت به مردم باشد./956/ت302/ج

ارسال نظرات