۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۵۲۴

کشته شدن 2 هزار پلیس در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ به گفته مسئولین وزارت داخله افغانستان؛ از ابتدای سال، بیش از ٢ هزار تن از اعضای پلیس این کشور کشته شده‌اند.
پليس افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد؛ به گفته آقای سلیم احساس، معاون وزیر داخله افغانستان، طالبان از ٢٧ آوریل (7 اردیبهشت)6 هزار و 604 حمله تاکنون انجام داده است. در میان این حملات ٥٠ مورد سوءقصد انتحاری و ١٧٠٤ حمله به صورت مستقیم به مراکز پلیس ثبت شده است.

 

طبق آماری که آقای احساس در این خصوص ذکر کرده است، در این حملات 1273 پلیس ملی و 779 تن از اعضای پلیس محلی کشته شده اند. آمار کشته شدگان غیر نظامی نیز 858 نفر ثبت شده و 5500 نفر از پلیس و غیر نظامی نیز زخمی شده اند.

 

هر چند ژنرال سلیم آمار کشته شدگان ارتش افغانستان را ارائه نداده است؛ اما وزارت دفاع آمریکا در آماری کلی اعلام کرد: در جنگ افغانستان هر ماه حدود 400 تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته می شوند.

 

مسئولین افغانستان معتقدند، این شدت حملات طالبان برای آن است که آنها نشان دهند نیروهای افغان به تنهایی قادر به دفاع از کشور نیستند و در نتیجه امضای توافقنامه امنیتی به نفع آمریکا امضا شود.

 

این تداوم ناامنی در مناطق مختلف افغانستان باعث شده تا دوباره وزیر داخله افغانستان از طرف پارلمان سلب اعتماد شود./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات