۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۷۱۸۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

معنویت حلقه مفقوده فعالیت‌های اقتصادی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که دستاوردهای اقتصادی بدون خدا چیزی به جز بدبختی برای انسان نیست، افزود: این مسأله حلقه مفقوده تمام مراکز فرهنگی و دانشگاهی ما است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دانشگاه علمی کاربردی این استان، با اشاره به نقش آفرینی این دانشگاه بعد از شکل گیری اظهار داشت: انسان برای آن آفریده شده است که هدف نهایی خلقت را دریابد و آن هدف چیزی نیست جز ارتباط با خداوند متعال که از آن به عنوان هدف نهایی انسان از خلقت در آیات متعددی یاد می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: طبیعی است که وقتی ارتباط با خداوند برقرار می شود، انسان مکلف به انجام اموری می شود و از یکسری امور دیگر نیز باید فاصله بگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد ترویج و گسترش فرهنگ دینی را نیازمند توجه جدی به بایدها و نبایدها بیان کرد و ادامه داد: نقش شما به عنوان یک دانشگاهی این است که علم را در عرصه جامعه وارد کنید و معاش مردم را با آن علم مرتبط سازید و زمینه رشد و معاش مردم را فراهم سازید که این همان فرهنگ اقتصادی است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به یقین اگر این فرهنگ با هدف اصلی خلقت که همان بایدها و نبایدها است گره نخورد و اقتصاد با مبدأ و معاد ارتباط برقرار نکند، ضایعه ای بزرگ برای انسان رخ می دهد که غیر قابل جبران است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که دستاوردهای اقتصاد بدون خدا چیزی به جز بدبختی برای انسان نیست، افزود: این مسأله حلقه مفقوده تمام مراکز فرهنگی و دانشگاهی ما است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که تأمین معاش مردم به تنهایی کافی نیست، ابراز داشت: دانشگاه‌های ما با نسل جوانی ارتباط دارد که آماده و مهیا برای تربیت پذیری است، بکوشیم زمینه فکرپذیری را در آنها فراهم آوریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام رشد اندیشه مندی جوانان را از اولویت های دانشگاه بیان کرد و تصریح کرد: هر کدام از ما، در هر عرصه ای که هستیم باید بکوشیم زمینه ارتباط با معنویت، اخلاق، دین و معاد را فراموش نکنیم، در عین حالی که به علم هم توجه کنیم./9457/پ202/س
ارسال نظرات