۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۸۱۵۱
آیت الله موسوی جزایری:

ورود نام حزب الله در لیست تروریست ها اهانت است/ اتحادیه اروپا عذر خواهی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز با محکوم کردن اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر وارد کردن نام حزب الله لبنان در لیست تروریست ها اظهار داشت: این اقدام اتحادیه اروپا اهانت آمیز است و باید به دلیل انجام آن عذرخواهی کند.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان اهواز با محکوم کردن اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر وارد کردن نام حزب الله لبنان در لیست تروریست ها اظهار داشت: این اقدام اتحادیه اروپا اهانت آمیز است و باید به دلیل انجام آن عذرخواهی کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر اقدام رژیم غاصب اسرائیل از نظر غرب خوب و ارزنده است، خاطرنشان کرد: حقوق بشر اروپاییان برای ملت ها به یک شعار تبدیل شده است.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود تأکید کرد: اتحادیه اروپا در عوض محاکمه ظالم که رژیم غاصب صهیونیست است، حزب الله لبنان که تنها سعی در دفاع از کشور خود را دارد را محکوم و در لیست تروریست ها قرار داده است.

روز قدس یادگار امام خمینی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان روز قدس را یادگار امام خمینی(ره) دانست و افزود: مبارزه و تظاهرات علیه رژیم غاصب اسرائیل وظیفه هر مسلمانی است.

آیت الله موسوی جزایری به 5 مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی اشاره و ابراز داشت: اکنون 35 امام جمعه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را در خوزستان اقامه می کنند.

امام جمعه اهواز به اهمیت فعالیت اعضای ستاد نماز جمعه در استان اشاره کرد و گفت: فعالان ستادهای نماز جمعه با وجود مشاغل بسیار، اما روز تعطیل خود را وقف اسلام و مسلمانان کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به نحوه برپایی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: آیت الله طالقانی پس از آرام شدن اوضاع کشور در نامه ای از امام خمینی (ره) درخواست کرد به واسطه شکرانه نعمت انقلاب اسلامی، نماز جمعه را در کشور برپا شود.

عدالت خواهی و ظلم ستیزی از ویژگی ها برجسته امام علی بود

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن شب های قدر و ایام شهادت امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: روحیه عدالت خواهی و ظلم ستیزی از مهم ترین ویژگی های امیرالمؤمنین (ع) بود

امام جمعه اهواز به نهج البلاغه مجموعه سخنان گهربار امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: پذیرش خلافت از سوی امیرالمؤمنین (ع) انقلابی در راستای بازگرداندن مردم به سرچشمه اسلام ناب محمدی بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به حساسیت امام علی (ع) در مصرف بیت المال اشاره کرد و گفت: پل صراط مسیری است که انسان در آخرت برای ورود به بهشت باید از آن عبور کند و این پل 50 عقبه و به عبارت دیگر 50 گردنه دارد که مهم ترین آن عقبه مرصاد است که در آن از انسان پیرامون ظلم و ستم او در دنیا سؤال می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بهره بری مسلمانان از شب های قدر خاطرنشان کرد: منزلت این شب ها به اندازه ای است که خداوند در قران سوره ای به نام قدر نازل کرده است.

امام جمعه اهواز با بیان این که در شب قدر دعای انسان به اجابت می رسد، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) برای این که کودکان بتوانند از شب قدر استفاده کنند آنها را در طول روز می خواباند تا شب احساس خستگی و کسالت نکنند./9464/پ201/ب

ارسال نظرات