۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۶۶۳
حوزه های علمیه و مجمع علمای دامغان؛

حکومت و علمای مصر از دست های تفرقه افکن استکبار غافل نباشند

خبرگزاری رسا ـ حوزه های علمیه و مجمع علمای شهرستان دامغان در بیانیه ای مشترک، با محکوم کردن شهادت شیعیان مصری به دست سلفی های افراطی تاکید کردند: حکومت مصر و علمای آن کشور متمدن اسلامی از دستهای تفرقه افکن کفر و استکبار غافل نباشند.
پيکر شيخ حسن شحاته از رهبران شيعه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا در دامغان، مدارس علمیه و مجمع علمای شهرستان دامغان در بیانیه ای مشترک، کشتار وحشیانه شیعیان در مصر را محکوم کردند و خواستار موضع گیری علمای بلاد و مذاهب اسلامی در مقابل این جریان تفرقه افکن و مجازات قانونی و بی دریغ عاملان این جنایت ضد انسانی از سوی دولت مصر شدند.

 

در این بیانیه آمده است: بی شک حمله وحشیانه عده ای از افراطی های سلفی به روستای محل سکونت شیخ حسن شحاته عالم شیعی و به شهادت رساندن وی، برادر و دو تن از شیعیان در برابر چشمان مردم به فجیع ترین شکل ممکن آن هم در ایام شادی جهان اسلام و نیمه شعبان قلب تمامی مسلمانان حقیقت جو و هر انسان وارسته ای را به شدت جریحه دار کرده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که در گوشه و کنار دنیا هر روز شاهد کشتار مسلمانان به دست ایادی صهیونیست و استکبار جهانی به بهانه های واهی  مختلف هستیم، عاملان این جنایت را که فرزندان نحس وهابیت افراطی و دست پروردگان سرویس های جنایتکار اسرائیلی و آمریکایی اند را مسلمان نمی دانیم و از علمای اسلام  در همه کشورها می خواهیم که در برابر چنین اعمال ضد اسلامی و ضد انسانی سکوت نکنند.

 

این بیانیه می افزاید: حکومت مصر و علمای آن کشور متمدن اسلامی از دست های تفرقه افکن کفر و استکبار غافل نباشند امید است دولت نوپای مصر قدر بیداری و اعتماد مردم مسلمان آن کشور که با انقلاب خود و دادن شهدای بسیار اداره این کشور اسلامی را به آنها سپرده اند را بدانند و از گرفتار شدن در دام تفکر افراطی سلفی خود را نجات دهند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: امروز دنیای اسلام به لطف بیداری آزادی خواهانش بیش از گذشته زمینه رشد و تعالی را دارد و افزون بر هر زمان دیگری نیازمند وحدت و آرامش است بدون تردید مقابله قاطع دولت مصر و همه دولت های اسلامی با جنایاتی این چنین راه را برای تکرار این فجایع و سوء استفاده دشمنان خواهد بست و از ترسیم چهره ای خشن از دین مبین اسلام که پیامبرش رحمت للعالمین است در بین مردم دنیا جلوگیری می نماید./938/د102/ش 

ارسال نظرات