۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۶۲۴

تهدید چین اتحادیه اروپا را وادار به عقب نشینی کرد

خبرگزاری رسا ـ یک روز پس از آنکه کمیسیون اتحادیه اروپا از تدابیر ویژه ای در مقابل چین خبر داد، چین هم اعلام کرد تدابیر مشابه ای علیه آن اتخاذ می کند.
صفحات خورشيدي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورو نیوز در خبری گفت: یک روز پس از آنکه کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است برای جلوگیری از دامپینگ مخرب واردات صفحه های خورشیدی ساخت چین، تدابیر ویژه ای در نظر خواهد گرفت، چین هم اعلام کرده است که ممکن است تدابیر مشابه ای در واردات مشروبات الکلی از آن اتحادیه اتخاذ کند.


گفتنی است عکس العمل چین که بزرگترین خریدار مشروبات الکلی از بازار اتحادیه اروپا محسوب می شود، نگرانی های بسیاری را در میان تولید کنندگان مشروبات الکلی ایجاد کرده است. آنها نیز بر سیاست مداران فشار آورده اند تا مانع از بروز هرگونه اتفاقی در این خصوص گردند.


دولت فرانسه که تولید کنندگان مشروب کشورش، 50 درصد مشروب چین را تهیه می کند، خواستار برگزاری هرچه زودتر مذاکرات در این خصوص شده است.


لازم به ذکر است که چین طی سال 2012 میلادی بالغ بر 20 میلیارد دلار صفحه خورشیدی به اتحادیه اروپا فروخته و در مقابل تنها 800 میلیون دلار از این اتحادیه مشروب خریداری کرده است.


به نظر می رسد اتحادیه اروپا توان هیچ گونه مقابله با محصولات چینی را نداشته باشد./1415/9161/خ

ارسال نظرات