۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۶۶۹۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

تحقق عملی رهنمود رهبری در سال جدید تکلیف عمومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلانی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: تحقق عملی این رهنمود رهبری در سال جدید وظیفه و تکلیف عمومی است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در در جمع فعالان عرصه تئاتر و هنر کشور و استان با اشاره به  نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلانی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: تحقق عملی این رهنمود رهبری در سال جدید وظیفه و تکلیف عمومی است.

 

وی با بیان این که برای خلق ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی نیازمند هنر هستیم، افزود: هنر می تواند ابزاری برای خلق این حماسه بزرگ باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: اقتدار حماسه سیاسی به انتخابات پیش رو است و باید در این انتخابات با حضور حداکثری و پر شور خود هنرمندان وارد عمل شویم و به خلق این حماسه بزرگ کمک کنیم.

 

وی بر ضرورت هوشیاری و حفظ وحدت آحاد جامعه اسلامی در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مهم ترین مسأله ای که بیش از همه باید مورد توجه قرار گیرد حضور حداکثری است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مشارکت گسترده و حداکثری ملت ایران در پای صندوق های رأی بسیاری از معادلات داخلی و بین المللی را تغییر خواهد داد، افزود: دشمنان و مخالفان نظام اسلامی در انتظار نتیجه انتخابات پیش روی هستند که اگر این حضور حداکثری بود بدون شک معادلات به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر خواهد کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تلاش همه جانبه غرب برای حضور کمرنگ ملت ایران در پای صندوق های رأی، تصریح کرد: بی شک مردم کشورمان با بصیرت و هوشیاری کامل متوجه توطئه ها و نقش های دشمنان نظام بوده و با حضوری به موقع و بی نظیر پاسخ کوبنده ای به همه تلاش های آنها خواهند داد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که باید در انتخاب فرد اصلح به معیارهای مورد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود، بیان داشت: مردم باید فردی را به عنوان رییس جمهور آینده خود برگزینند که علاوه بر داشتن نقاط ضعف رؤسای جمهور قبل بتواند جایگاه نظام اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا بخشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود ادامه داد: اکنون دنیا و جامعه ما درحال پیشرفت و تکامل و رسیدن به تحول است، اما این تحول و به روز شدن باید با غربی شدن و بی بندوباری فرق داشته باشد.

 

وی افزود: توجه به هنر و هنرمندان در چارچوب موازین دینی و اسلامی از جمله مواردی است که در دستور کار ما قرار دارد و با قوت پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: نوع نگاه زیبایی پسندی در هر جامعه و فرهنگی متفاوت است و در جامعه ما با توجه به فرهنگ ولایت مداری، شهید و شهادت و ملیت و اسلامیت ما باید هنرمندان بازخورد مناسب هنری برای جامعه داشته باشند.

 

وی یادآور شد: شناساندن هنر و هنرمندان به جامعه از جمله وظایفی مهمی است که باید از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد تا زمینه اعتلای فرهنگی اسلامی و ایرانی به جهان فراهم شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: کسی که دارای هنر متعهد باشد می تواند با هنر و خلق هنر خود در جامعه و جهان، تحول ایجاد کند و هنرمندان ما باید بیشتر از قبل به این سمت و سو هدایت و رهنمون شوند.

 

وی گفت: اکنون زمان ایده و اندیشه است و باید با ارائه ایده های مناسب فرهنگی و هنری، محیط خانه و خانواده را با هنر عجین کرده و در تعالی و پیشرفت هنر و هنرمند با رعایت موازین اسلامی، دینی و ایرانی گام برداریم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه نیز افزود: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، باید در جهت رونق بخشی به مسائل فرهنگی و هنری نیز تلاش شود و خلق حماسه در عرصه های مختلف، موجب رونق بخشی به حماسه سیاسی و اقتصادی شود.

 

سید عیسی وطن پور، گفت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با سازوکارهای اسلامی و دینی محقق می‌شود و همه ما با همکاری هنرمندان باید در این راستا تلاش کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات