۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۶۳۷۷۲
زیباکلام:

اختلاف جبهه پایداری و اصولگرایان به سود اصلاح طلبان خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ زیباکلام با اشاره به وضعیت متشتت طیف اصلاحات گفت: بعید می‌دانم که هیچ کدام از این آقایان (روحانی، عارف، جهانگیری) بتوانند شانس پیروزی داشته باشند.
زيباکلام

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق زیباکلام تحلیلگر اصلاح طلب که در مدت اخیر در مصاحبه ها و گفت و گوهای خود بارها از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری دعوت کرده است و از شانس بالای او سخن گفته است؛ او در گفت و گویی به طور تلویحی اصلاح طلبان را دعوت به اجماع روی شخص هاشمی رفسنجانی کرد.

 

 

او در بخشی از مصاحبه با شاره به وضعیت متشتت طیف اصلاحات می گوید: بعید می‌دانم که هیچ کدام از این آقایان (روحانی، عارف، جهانگیری) بتوانند شانس پیروزی داشته باشند و معتقدم که اصلاح‌طلبان تنها وقتی می‌توانند به پیروزی دست یابند که شخصی همچون آیت‌الله هاشمی به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاحات وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

 

 

در ادامه گزیده ای از صحبت های صادق زیباکلام را ملاحظه می کنید؛

- به نظر من این واقعیت تلخ که هنوز اصلاح‌طلبان هیچ برنامه مشخصی برای انتخاباتی که قرار است 48 روز دیگر برگزار شود ندارند را به ضعف رهبری اصلاح‌طلبان نسبت می‌دهم و به هیچ‌وجه معتقد نیستم که اصولگرایان یا دولت مسوول تشتتی هستند که الان گریبان اصلاح‌طلبان را گرفته است. فکر می‌کنم باید صادقانه اعلام کنم آشفتگی‌ای که در وضعیت اصلاح‌طلبان امروز شاهد هستیم ناشی از خود اصلاح‌طلبان و ضعف رهبری آنهاست و به هیچ‌وجه به جای دیگری ربطی ندارد.

 

 

- بعید می‌دانم که هیچ کدام از این آقایان (روحانی، عارف، جهانگیری) بتوانند شانس پیروزی داشته باشند و معتقدم که اصلاح‌طلبان تنها وقتی می‌توانند به پیروزی دست یابند که شخصی همچون آیت‌الله هاشمی به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاحات وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود

 

 

- اگر آقای هاشمی نهایتا تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت کنند در این صورت نخستین تبعات تصمیم ایشان نصیب اصولگرایان خواهد شد. فکر می‌کنم اگر آمدن آقای هاشمی جدی شود، اصولگرایان همه کاندیداهای خود نظیر آقایان حدادعادل، ولایتی، لنکرانی، جلیلی و افراد متعددی که الان احتمال کاندیداتوری‌شان مطرح است را کنار می‌گذارند و بر آقای قالیباف اجماع می‌کنند. بنابراین اصولگرایان هم بلاتکلیف اصلاح‌طلبان و همچنین تصمیم آیت‌الله هاشمی هستند.

 

 

- فراموش نکنیم خیلی از جریان‌های ارزشی اصولگرایان به هیچ‌وجه اعتقادی به آقای قالیباف ندارند. نامزد آنها فردی مانند آقای سعید جلیلی و بعد با یک اختلاف زیاد شخصی مانند آقای دکتر ولایتی است.

 

 

- اگر سعید جلیلی کاندیدای اصلی اصولگرایان شود، ممکن است آنها روی آن ائتلاف کنند. اما اگر آقایان جلیلی یا لنکرانی کاندیدای اصلی اصولگرایان نشوند، فکر می‌کنم جبهه پایداری نامزد خودش را در نهایت وارد میدان می‌کند که آن نامزد هم آقای کامران باقری لنکرانی است. اما این اختلاف و شکافی که بین برخی گروه‌های اصولگرایان با جبهه پایداری هست، قطعا به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود و اگر آقای هاشمی وارد میدان شوند و اصولگرایان هم به سمت آقای قالیباف بروند شکاف اصولگرایان به مراتب بیش از آنچه امروز شاهدش هستیم خواهد شد، چراکه تحت هیچ شرایطی جبهه پایداری حاضر نیست از آقای قالیباف حمایت کند.

 

 

- آقای هاشمی آدمی است که خوفی از اینکه رای نیاورد ندارد. آنچه برای ایشان حائز اهمیت است، آینده نظام و وضعیت کشور است. معقتدم اگر ایشان شخصا به این نتیجه برسند که باید در انتخابات حاضر شوند قطعا می‌آیند ولو اینکه احتمال برنده نشدن‌شان هم وجود داشته باشد./ 916/د102/ع

 

ارسال نظرات