۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۸۰۵۷
در میان 42 مدرسه سفیران هدایت کشور؛

مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اهواز موفق به کسب رتبه نخست شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، از کسب رتبه نخست این مدرسه در بین دیگر مدارس علمیه سفیران هدایت کشور خبر داد.
مدرسه علميه اهواز

 

حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سالانه مدارس سفیران هدایت در سراسر کشور اظهار داشـت: این آزمون ها از سال 85 به صورت گروهی و فردی در بین تمام مدارس سفیران هدایت کشور  برگزار می شود و شامل دروس حوزه از جمله صرف، نحو، بلاغت، منطق، فلسفه، فقه، اصول فقه، استخراج آراء فقها، قواعد فقهیه، کلام، دروس رجال و دیگر موارد آزمون ازجمله : احکام مبتلی به، علوم قرآن، تفسیر قرآن، تاریخ اسلام، پاسخ به شبهات وهابیت، ادبیات فارسی و فنون مشاوره است.

وی با بیان این که سؤالات آزمون در هر مقطع با توجه به دروس همان مقطع ارائه می شوند، تصریح کرد: در آزمون های سراسری مدارس سفیران هدایت که هر ساله در خرداد ماه برگزار می گردد تعداد 100 سؤال تستی به داوطلبان ارائه می شود.

حجت الاسلام موسوی زاده به رقابت بسیار نزدیک مدارس علمیه سراسر کشور در این آزمون اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته حوزه علمیه ولی عصر(عج) موفق به کسب رتبه های خوب در سطح کشور شده بود.

وی با اشاره به موفقیت بی نظیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در بین مدارس علمیه سراسر کشور اظهار داشت: در ارزیابی تحصیلی سال گذشته  سراسر کشور، مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در پایه اول با کسب امتیاز 77/73 و اختلاف زیاد با مدرسه دوم موفق به اخذ رتبه اول شد.

وی با بیان این که این مدرسه با کسب امتیاز 16/62 توانست رتبه اول در پایه دوم را از آن خود کند ابراز داشت: کسب رتبه اول در پایه دوم در حالی از سوی طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) کسب شد که اختلاف امتیاز با مدرسه دوم در حدود 7 نمره بود و سایر رتبه ها با اختلاف صدم درصدی از آن دیگران شد.

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره به اختلاف زیاد حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در کسب امتیاز با دیگر مدارس علمیه کشور تأکید کرد: در پایه سوم نیز طلاب این مدرسه با کسب امتیاز 53/57 موفق به کسب رتبه اول شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با بیان این که در پایه چهارم سال گذشته این مدرسه موفق به کسب رتبه اول شده بود، تصریح کرد: امسال نیز مدرسه سفیران هدایت ولی عصر(عج) در پایه چهارم، با کسب امتیاز 53/52 موفق به اخذ رتبه دوم کشور شد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: سال گذشته پایه سوم مدرسه که رتبه نخست کشور را کسب کرد، با اعزام به عتبات عالیات در عراق مورد تشویق مدیران مدرسه قرار گرفتند.

معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز  به نفرات ممتاز این مدرسه در آزمون سراسری اشاره کرد و عنوان داشت: احسان حیدر زاده در پایه یک با کسب امتیاز 87،37 رتبه دوم کشوری، سید فاضل سجادی در پایه دوم با کسب امتیاز 77،32 رتبه دوم کشوری، حسین یارعلی در پایه سوم با کسب امتیاز 78،57 رتبه دوم کشوری و حمید عساکره و مسعود دورقی در پایه چهارم به صورت مشترک با کسب امتیاز 75،76 در رتبه سوم کشوری قرار گرفتند.

وی به حمایت های معنوی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان از مدارس سفیران هدایت اشاره کرد و گفت: این مدرسه در پایه پنج نیز موفق به کسب رتبه پنجم کشور شد که در مجموع پایه ها مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)موفق به اخذ رتبه نخست حوزه های علمیه  کشور شد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آیت الله موسوی جزایری در همایش سال گذشته حوزه های علمیه سفیران هدایت اعلام داشتند که  صد درصد از حوزه های سفیران رضایت دارم، این مشوق های معنوی سبب شد تا حداقل پاسخ و لبیک طلاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان، کسب رتبه های ممتاز و برتر کشوری باشد.

برنامه ریزی صحیح، مقدمه ای برای دستیابی به این موفقیت های بزرگ است

حجت الاسلام موسوی زاده ضمن تأکید بر حمایت بیش از پیش مسؤولان، برنامه ریزی صحیح و مدون علمی را مقدمه ای در راستای دستیابی به این موفقیت بزرگ علمی عنوان کرد و اظهار داشت: در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) هر یک از طلاب به صورت نفر به نفر مورد ارزیابی علمی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در یک طرح، طلاب سطوح بالاتر مسؤول پیگیری علمی طلاب سطوح پایین شدند، طلاب این مدرسه به صورت میانگین روزانه گزارش 12 ساعت فعالیت علمی را ارائه می دهند و شایان ذکر است که در کنار این اقدامات علمی کلیه طلاب مشغول فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در مساجد و مراکز مذهبی می باشند.

استاد حوزه علمیه، مباحثات دوره ای و برگزاری آزمون های آزمایشی  را از دیگر دلایل موفقیت مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در سطح کشور عنوان کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) موفقیت های علمی این مدرسه را یکی از دلایل اخذ مجوز تحصیل در مقطع سطح سه یا همان کارشناسی ارشد در اهواز به عنوان اولین شهرستان بعد از قم عنوان کرد./9464/ت302/ب

ارسال نظرات