۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۵۰۱
آیت الله سبحانی:

با شرکت در راهپیمایی روز قدس به حمایت از سوریه برمی‌خیزیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی ضمن تشریح شرایط خاص راهپیمایی روز قدس امسال و ضرورت شرکت با شکوه مسلمانان در این اجتماع بین المللی، گفت: امسال با شرکت در این مراسم به حمایت از سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با اسراییل خواهیم پرداخت.
ديدار اعضاي ستاد مرکزي انتقاضه و قدس با آيت الله سبحاني

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفرسبحانی از مراجع تقلید امروز در دیدار با رمضان شریف زاده رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان این‌که راهپیمایی امسال روز قدس خصوصیات و اهمیت خاصی دارد، گفت: مسلمانان با شور و علاقه مندی بیشتر در راهپیمایی امسال شرکت کنند و این روز را بزرگ بشمارند.

وی در تبیین ارتباط مسأله سوریه با روز قدس و ضرورت حفظ این کشور، گفت: سوریه همواره در مقابل صهیونیست‌ها بوده و سالیان درازی است که خط مقدم مبارزه با این رژیم غاصب است؛ همه شیاطین جمع شده اند تا این کشور را تضعیف کنند، کسانی که علاقه مند به قدس و جهاد در این راه هستند بدانند که سقوط سوریه به ضرر مسلمانان و به نفع اسراییل غاصب است.

علما و روحانیون نسبت به مسأله سوریه و قدس بی تفاوت نباشند

این مرجع تقلید، هدف دیگر از شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال را حمایت از سوریه و مدافعان قدس شریف دانست و تأکید کرد: علما و روحانیون نباید نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند؛ همه اقشار اجتماع یک دست و یک زبان باشند و در جهت حل این مسأله تلاش کنند.

حضرت آیت الله سبحانی مسجدالاقصی را مکانی مقدس و مورد توجه قرآن دانست و تصریح کرد: نام این مسجد در سوره اسراء آمده است و این نشان از اهمیت و تقدس این مکان دارد؛ مسجد الاقصی قبله‌ اول مسلمان و همواره مورد عنایت ایشان بوده است، با اینکه قبله به مکه تغییر کرد اما همچنان از قداست و عظمت ویژه ای برخوردار است.

وی در تبیین اهمیت حفظ مسجد الاقصی به دست مسلمانان، گفت: بیش از 14 قرن است که این مکان مقدس از سوی مسلمانان حفظ و نگهداری شده است؛ صهیونیست ها جمعیتی را از اطراف دنیا جمع کرده اند تا این مسجد را تصاحب کرده و نابود کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات