۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۳۵۹
در نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس عنوان شد؛

رییس دفتر حماس در ایران سخنران روز قدس اهواز

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی روز قدس با سخنرانی دکتر خالد القدومی، رییس دفتر حماس در ایران در اهواز برگزار می شود.
نشست هماهنگي روز قدس در اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس پیش از ظهر امروز، با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و دیگری مسؤولان اجرایی و فرهنگی در اهواز برگزار شد.

در بخش نخست این نشست، آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: برجستگی و حساسیت روز قدس نسبت به راهپیمایی 22 بهمن بیشتر است؛ چراکه روز قدس دارای بعد جهانی است و سبب اتحاد جهان اسلام می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان روز قدس را مظهر وحدت و اتحاد جهان اسلام و مسلمانان دانست و گفت: در برهه کنونی جهان اسلام به این باور رسیده است که باید دعوت حضرت امام خمینی(ره) در روز قدس را اجابت و لبیک بگوید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور عراق راهپیمایی روز قدس به صورت گسترده در شهرهای بغداد، بصره، نجف، کربلا و کاظمین برگزار می شود که نشان از نفوذ اندیشه های قدسی امام خمینی(ره) در دل ملت ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور در راهپیمایی روز قدس را لبیک گویی به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: در برهه کنونی هم زمانی روز قدس با بیداری اسلامی کشورها به حساسیت های این روز بزرگ افزوده است که حضور در آن بسیار حائز اهمیت است.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز داشت: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان جلسات استانی و محلی پیرامون نحوه برگزاری روز قدس در اهواز تشکیل شده بود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون 10 جلسه در شهرستان اهواز و 70 جلسه در شهرهای مختلف استان جهت برگزاری مطلوب روز قدس برگزار شده است.

حجت الاسلام جعفری به اهم برنامه در راهپیمایی روز قدس اهواز اشاره و تصریح کرد: توزیع اقلام فرهنگی، پلاکاردهای شعاری، آذین بندی مسیر راهپیمایی، حضور ورزشکاران، جانبازان و هنرمندان و اجرای عملیات راپل از مهم ترین برنامه روز قدس در اهواز است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه عروسکی استکبار و به آتش کشیدن آنها در روز قدس و حضور خالد القدومی، رییس دفتر حماس به عنوان سخنران در روز قدس از دیگر برنامه های این روز در اهواز است.

وی با اشاره به برگزاری روز قدس همزمان با موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی اظهار داشت: در برهه کنونی جبهه باطل استکبار به رویارویی با مقاومت اسلامی پرداخته است که نمونه بارز آن ایجاد جنگ همه جانبه تبلیغاتی و تروریستی با همکاری ویژه عربستان در سوریه است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه تأکید کرد: در روز قدس امسال کشور عمان برای اولین بار در تاریخ این کشور به صورت رسمی راهپیمایی روز قدس را برگزار خواهد کرد.

در بخش پایانی این نشست اصغر وحیدی، مشاور ارشد استاندار خوزستان، با اشاره به حساسیت روز با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه بیان داشت: هدف اصلی فشار بروی مقاومت اسلامی ضربه زدن به ایران و دور ساختن ملت از اهداف و ارزش های انقلاب است.

معاون ارشد استاندار خوزستان خاطرنشان ساخت: استکبار جهانی بازخورد فشارها و تحریم های خود را در حضور مردم در راهپیمایی و آیین های دینی و ملی مشاهده می کند و برای کم رنگ کردن حضور مردم از نقشه ها و توطئه های فراوانی استفاده می کند.

 وحیدی با بیان این که خوشبختانه در برهه کنونی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از ماه ها قبل برای برگزاری روز قدس مصمم و آماده بود بیان داشت: قبل از شکل گیری ستاد استانی راهپیمایی روز قدس فرمانداری های شهر های استان آمادگی خود نسبت به برگزاری باشکوه روز قدس را اعلام کرده بودند.

گفتنی است، راهپیمایی روز قدس جمعه از مسجد آیت الله موسوی جزایری واقع در خیابان امام خمینی(ره) شروع و به مصلی مهدیه امام خمینی(ره) ختم می شود./9461/پ202/ب

ارسال نظرات