۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۴۷۲
محتوای تبلیغ (17)؛

کتاب خلوت شیطانی

خبرگزاری رسا ـ کتاب خلوت شیطانی اثری مناسب برای مبلغان دانش‌آموزی است و در شش فصل به بررسی خودارضایی و راه درمان آن پرداخته است.
خلوت شيطاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «خلوت شیطانی» نوشته «علی سهراب پور»، از سوی دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ‌منتشر شد.

بر اساس این گزارش، خودارضایی و استمناء از منظر قرآن و احادث، خود ارضایی و استمناء از نگاه اندیشمندان و محققان غربی، عوامل و زمینه‌های خود ارضایی و استمناء،‌ ضررهای خودارضایی و استمناء،‌نامه ها و درد دل‌ها، راه درمان و دستورات ده گانه برای ترک خودارضایی عناوین اصلی شش فصل این کتاب است.

در مقدمه و فصل اول این کتاب، تعریف خود ارضایی و خودارضایی از منظر قرآن و احادیث تبیین شده است،‌همچنین در فصل دوم نظر سیلوانوس استال، کانت، هوچین سون، کینزی، موریس دبس، لاپیک و کوچتکف، هانا و ابراهام استون و تعدادی دیگر از متخصصان، دانشمندان و محققان غربی درباره خود ارضایی آورده شده است.

در فصل سوم کتاب بازی با بدن کودک، قلقلک دادن و بد خواباندن کودک، کمبود محبت، تنبیه بدنی، حساسیت های پوستی، آگاهی نداشتن، تنهایی، عقده حقارت و اضطراب و نگرانی به عنوان بخشی از عوامل و زمینه های خود ارضایی و استمناء مورد بررسی قرار گرفته است.

پاسخ به پرسش هایی درباره خود ارضایی، بیان ضررهای جسمی، روحی و روانی و اجتماعی بخشی از مطالب ارائه شده در فصل چهارم این کتاب است.

در فصل پنجم کتاب نامه ها و درد دل های برخی از جوانان آورده شده است و در فصل ششم راه درمان و دستورات ده گانه برای ترک خود ارضایی ذکر شده است، اجتناب از هر گونه تحریک، تهیه برنامه فشرده و تمام وقت، توجه ویژه به ورزش،‌پرهیز مطلق از تنهایی، تلقین و تقویت اراده به عنوان بخشی از این راه ها ذکر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «غریزه جنسی یکی از غرایزی است که خداوند حکیم برای رشد جسم و روح و نیز دوام نسلها، در وجود انسان قرار داده است.

این غریزه همانند غرایز دیگر اگر در مسیر اصلی خود حرکت کند؛ ثمرات و فواید بسیاری دارد اما اگر در مسیری غیر از مسیر صحیح و طبیعی خود قرار گیرد میتواند انسان را به طور کلی از انسانیّت ساقط و او را به مراتب از حیوانات پستتر کند. از این رو شناخت راههای کنترل و تعدیل غریزهی جنسی و نیز آگاهی از راههای انحرافی آن مهم و اساسی میباشد.

خودارضایی و استمناء یکی از ثمره های منحرف شدن این غریزه از مسیر صحیح خویش است که متاسفانه عدهای از نوجوانان و جوانان به علت آگاهی نداشتن از عواقب و مضرّات این عمل به آن گرفتار شده اند.

گسترش این عمل در میان قشر نوجوان و جوانِ ما از یک سو و آگاهی ندادن و یا اشتباه و ناقص مطرح کردن این مسئله از سوی دیگر؛ عاملی شد تا نگارنده، به تحقیق درباره این موضوع بپردازد و ثمرهی این تحقیق، کتابی است که اکنون پیش روی شماست.

متأسفانه افراد و ارگانهایی که وظیفه آنان آگاه نمودن نوجوانان و جوانان نسبت به این امور هست هر کدام به دلیلی از این وظیفه شانه خالی میکنند و کتابهایی هم که مستقلاً در این موضوع نوشته شده است بسیار کم و معدود میباشد، و علی رغم مزیتهایی که هر کدام دارد؛ هیچ کدام جامع و کامل نبوده به طوری که بتواند به تمام سؤالات و دغدغههای موجود پاسخ دهد.

ما در این کتاب سعی کردهایم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و به سؤالاتی که در ذهن خوانندگان ممکن است پیش بیاید پاسخی منطقی و مستدل بدهیم. از این رو تلاش زیادی در به دست آوردن منابع اصلی و رجوع به نظرات متخصصان به عمل آمد.

نکته قابل توجه آن است که مطالب این کتاب فقط برای کسانی که گرفتار این عادت زشت اند نیست بلکه مطالب به گونهای است که علاوه بر افراد مبتلا؛ مورد استفاده پدر و مادرها و نیز نوجوانان و جوانانی که مبتلا نیستند و دوست دارند هیچ وقت گرفتار نشوند نیز می باشد ».

شایان ذکر است این کتاب که برگزیده سومین جشنواره علامه حلی (ره) است،‌ از سوی دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، برای نخستین بار در سال 1390 در شمارگان 2000 نسخه ‌منتشر شد.

علاقه مندان به تهییه این کتاب می توانند در قم به نشانی خیابان شهدا ـ کوچه 32 ـ پلاک 11 ـ شماره تلفن 7744616 پیش شماره 0251 و در تهران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی ـ چهار راه کالج ـ جنب بانک ملت ـ پلاک 715 شماره تلفن 88911219 پیش شماره 021 تماس بگیرند./919/ن601/ع

ارسال نظرات